כל ערוצי הטלוויזיה שידור 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע, והעבירו שידורים חיים מהשטח. איך זה השתקף בעיני סמנכ"לי התפעול והטכנולוגיה בכל ערוץ וערוץ?
אמנון ברקאי, סמנכ"ל תפעול ערוץ 10
"העבודה האינטנסיבית החלה עוד לפני החדירה לעזה. אנחנו נכנסו לקצב שידורים הדוק כבר עם חטיפת שלושת החיילים. השנויים העיקריים לעומת המלחמות הקודמות היו כמות השידורים הישירים, מהירות הדיווח, ורוחב הפריסה: מעוטף עזה, באר שבע, גוש דן, אילת ויהודה ושומרון והצפון.
"השתמשו בעשר מערכות LIVEU, שהעבירו שידורים מנקודות שונות בארץ ובסיבים האופטיים מנקודות נוספות. בערבים השידורים התבססו על שני האולפנים שלנו בגבעתיים (בית הורד), בירושלים ובאולפן החדש שהקמנו על גג עיריית תל אביב. המיקום הזה אפשר לנו לצלם את העיר ללא הפסקה תחת מתח טילים, השתמשנו בניידת לוויינית לשידורים ממקומות ממוסכים, כמו לשכת ראש הממשלה ועוד.
"אחד הדברים הייחודיים למבצע זה היה שיתוף הפעולה בין ארבע הערוצים – 1, 2, 9, ו-10 – בנושאים כמו הלוויות הנופלים וראיונות עם המשפחות. זו הפעם הראשונה שהוקם פול כזה. ערוץ אחד צילם – והעביר לערוצים האחרים. השתמשנו בעיקר בציוד הקיים אצלנו. כמו כן ביקשנו מהפרילנסים להגיע עם הציוד שלהם. כך שלמעט כמה פנסים וציוד סאונד – לא היה צורך לשכור ציוד נוסף. בסידור השתתפו כמעט 400 איש, שעבדו במשמרות של 12 שעות".
דישון בילגורי, סמנכ"ל טכנולוגיה ערוץ 10
" LIVEU אכן היתה המערכת הטכנית המשמעותית ביותר במלחמה. היא שינתה לחלוטין את הצורה שבה נערכו סיקורים רבי מוקדים, מכיוון שהיא מאפשרת לשדר בזול ובמהירות מכמעט כל נקודה בשטח ומאפשרת ניוד מהיר של הצוותים לכל נקודה. LIVEU אמנם נמצאת בשימוש כבר מספר שנים, אולם בשנה האחרונה היא הגיעה לבשלות ומעניקה אמינות טכנית גם בתנאים סיבתיים קשים.
"שאר המצלמות היו עירוב של צידו שחלקו ישן יחסית, כמו: מצלמות Sony DVCM DSR-570 / DSR-450 ומצלמות חדשות יותר. כולן ענו פחות או יותר על צורכי ההפקה ולכן לא היה צורך להחליט ברגע האחרון מה לשלוח. אבל ללא LIVEU לא היינו יכולים לקבל את עושר החומרים ולכסות את השטח בזמן אמת מכל מקום ובמהירות".
אלון רייף, סמנכ"ל הטכנולוגיות ערוץ 9 הרוסי
"עומס עבודת הכסוי שלנו היה ברמה של הערוצים 2 או 10 רק שהיה כמובן בHD. שידרנו מ-6 בבוקר עד 11 בלילה. לפי האירועים. חומרים בעברית דובבו בזמן אמת לרוסית כמו תמיד, אבל הרבה יותר מסיבי.
"90% מהעבודה התבססו על ציוד הקיים: מצלמות SONY דגם PMW-200, 7 מערכות LIVEU שנפרסו בדרום ובמרכז. שכרנו ניידת של RR לשידורים מהשטח כשאין סיב בקרבת מקום ועוד 2 מערכות LIVEU להשלמת הפריסה. מקורות נוספות היו צילומי קו רקיע מגג מלון הרודס בתל אביב, מבית החולים ברזילאי ומגג באשקלון (חלק מהנקודות היו משותפות לערוצים נוספים). "בערב שילבנו גם את האולפן מתל אביב עם יעקב אילון. הכל התנהל בעברית עם דבוב לרוסית. מנויי הוט ויס יכולים להסיר את הדיבוב ולהקשיב רק לעברית".
סימה מואס, מפיקה ראשית ערוץ 1
"העומס אצלנו התחיל במונדיאל והמשיך לתוך תקופת החטופים. בפריסות יש לנו מספר מערכות L בגרסאות אחרונות ושכרנו נוספות. סך הכל עומדות לרשותנו 8 מערכות LIVEU – שהן ללא ספק כוכבות המלחמה הזאת. אין ספק ש-LIVEU הן כוכבות המלחמה הזאת. מדובר במערכת שתומכת בשידור HD ועונה לצרכים המהירים של השידור ושל הרשתות החברתיות.
"יש לנו שתי נקודות לשידור בסיבים: אחת בשדרות ואחת בסורוקה. אולפנים יש לנו בירושלים, בתל אביב, בבאר שבע, בקרית שמנה ובחיפה. מצלמות HD מוקלטות לשרת שמאפשר שידור מיידי, או עריכה. היו לנו נקודות שידור במלון לאונרדו באשקלון, ובמלונות דבור והארודס בתל אביב. את נקודות השידור האלה הפעיל אפיק תקשורת. המצלמות שלנו הן EX3 של סוני".
בערוץ 2 סרבו לספק פרטים. אולם כפי הידוע השתמשו שם ב- 17 מערכות LiveU. ב-5 סיבים נוספים ממה שקיים בשידור השוטף. שתי ניידות לווין ומצלמות של פנסוניק.
מסכם רונן ארטמן, סמנכ"ל שיווק LIVEU:
"מרבית השידורים החיים התבססו על הטכנולוגיה שלנו, וזו גאווה גדולה. מדובר בעשרות רבות של מערכות שמפוזרות בכל נקודות השידור ומשדרות כמעט 18 שעות ביום הן לטלוויזיה, הן לאינטרנט. בגלל העבודה האינטנסיבית, שכרנו עבור הלקוחות הקבועים שלנו ועבור צוותים מחו"ל, צוות הטכני, עם ציוד גיבוי ואנשי שירות 24/7…".