תערוכת NAB – יצרני עדשות כ- Canonו-Fujinon עובדים קשה כדי לפתח כלים נכונים לצילום ומספקים דגמי מצלמות המאפשרים לצלם זוויות רחבות יותר ואורך מוקד גדול יותר לצילום אירועי ספורט בזמן אמיתי
חברות הפקה מנסות לקבל את זווית הצילום הטובה ביותר של אירועי ספורט בזמן אמיתי, ועקב זאת השימוש במצלמות כתף במגרש או באתרים שונים גדל בצורה משמעותית. צילום בגובה השחקנים מביא את הצופה קרוב יותר לאירועים ומאפשר זווית צילום שונה המאפשרת לתחנות הטלוויזיה לשמור על הצופים שלהן.
בעוד שהדגמים האחרונים של מצלמות HD של Grass Valley, Ikegami, Panasonic, Thomson ו- Sony מספקים תמונות איכותיות, הרי שמצלמות בסגנון ENG חשובות לא פחות בתחום זה.
יצרני עדשות כ- Canonו-Fujinon עובדים קשה כדי לפתח את הכלים הנכונים לעבודה ומספקים דגמי מצלמות המאפשרים לצלם זוויות רחבות יותר ואורך מוקד גדול יותר. הבעיה היא לספק עדשות המאפשרות את שתי היכולות על מנת לתמוך במצלמות HD החדשות ועוד ביחס של 16:9.
עבור Canon עדשות רחבות זווית תוך שמירה על העדשה קלה, מהוות את הדרישה הגדולה ביותר מצד לקוחותיה. "נראה כי אנו לא יכולים ליצר עדשה שתהיה רחבה מספיק עבור אירועי ספורט" אומר Larry Thorpe, מנהל שיווק בקנון ארה"ב, "אשר נותנים עדיפות גדולה לזווית צפייה רחבה".
עדשה HJ11x4.7 של Canon מספקת זווית של 91 מעלות ביחס מסך של 16:9. בתערוכת NAB החברה תגדיל את הזווית ל-96 מעלות עם עדשה HJ14x4.3.
הסטנדרט הקיים כיום במצלמות לישומי ספורט הוא 2/3 אינץ והחברות מעוניינות באיכויות גבוהות יותר עם ניגודיות וחדות גבוהות יותר על מנת להפיק את התמונה הטובה ביותר, ללא הבדל בסוג פורמט HD.
העדשה החדשה שתוצג לראשונה ב-NAB תספק תמונה טובה יותר מהעדשה HJ11x4.7 שהיא מחליפה שהיא אחת העדשות הפופולאריות בחברות המספקות ניידות שידור.
העדשות כיום חכמות יותר ומאפשרות להעביר את הנתונים של העדשה לאולפן לצורכי ביצוע קרומה קיי או שכבות עם מערכות גרפיות שונות. ESPN ו-FOX השתמשו במערכות אולפנים וירטואליים כדי לסקר את משחקי NFL בעונה האחרונה. מידע דיגיטלי המגיע מהעדשות שכולל את המפתח ועומק השדה, מספק נתונים קריטיים עבור מערכות האפקטים וכל זה הינו חלק מהניסיון לשפר את השידור על מנת לשמור על הצופה.
עדשות של Canon החלו לשלב טכנולוגיות הקיימות בעדשות הקוביה (עדשות אולפן) של החברה כגון קידוד של המידע ב-16 ביט על מנת לשלוט בצמצם ועל הפוקוס.
לעומת ,Canon Fujinon מתמקדת באורך מוקד. העדשה HA23x7.6 של Fujinon היא אחת העדשות המאפשרות את אורך המוקד הגדול ביותר בשוק כיום. החברה מציינת כי אורך המוקד הינו הדבר החשוב ביותר ללקוחותיה עקב העובדה שמפעילי מערכות ספורט מעוניינים לבצע זום ישירות על השחקן. עם זאת Fujinon מיצרת גם עדשה רחבת זווית HA13x4.5 אבל מציינת, כי העדשה בעלת זווית רחבה מדי ליישומי ספורט. לטענת החברה קיימים מצבים של זוויות רחבות בהן התמונה נראית לא אמיתית למרות שזה לא כך במציאות. יתירה מזאת, החברה משלבת מעצור המאפשר לצלם לא להגיע לזוויות אלו בהתאם לדרישת ההפקה.
לדברי Fujinon בדרך כלל בניידות שידור לארועי ספורט תהיה לפחות עדשה אחת עם זווית רחבה אבל רוב העדשות למצלמות כתף לשימוש בצילומי משחקי כדורגל, כדורסל או רוגבי יהיו עדשות טלפוטו, וזאת משום שמפעילי המצלמה מעוניינים להציג תמונה קרובה במידת האפשר של האירועים כך שהגישה של החברה הינה נכונה יותר.
עד לפני 20 שנה אורך מוקד של 20x היה אורך מוקד ארוך כיום במצלמות HD הסטנדרט הינו 23x למרות שהעדשות עם אורך מוקד ארוך יותר הטכנולוגיה שהחברה משתמשת מאפשרות להוריד את המשקל ואת האיזון – דבר חשוב ביותר במצלמות כתף.
לדעת החברה לא ניתן לקבל עדשה המיועדת למצלמות כתף באורך מוקד ארוך יותר מ-X23 בגלל בעיית יציבות התמונה.
פיתוח של עדשה אורך כשנתיים ואורך חיי העדשה מוערך בכ-10 שנים כך שהדילוג בין החברות ללקוחות הינו קריטי.