שיווק מצלמת הפוקט Pocket Cinema Camera 4Kשל BlackMagic החל וקטעי וידאו רבים מפורסמים ברשת ויוצרים רעש רב סביבה, במיוחד בשל המחיר האטרקטיבי והיכולות הגבוהות שלה (ריכוז ידיעות של המצלמה באתר AV).
הצלם גרג פרנום (Greg Farnum) מחברת ההשכרה והמכירה Lens Pro To Go בחן שני נושאים: איכות התמונה בקביעה של רגישות שונה (ISO) ואת התחום הדינמי (שחזור פרטים ברמות חשיפה שונות). – בבדיקה הראשונה נבדק צילום ברגישויות שונות מ-100 ועד 25,600 ISO. בבדיקה השנייה צילמו במצבי חשיפות קיצוניים בתחום של +/-5stops וניסיון לשחזר את הפרטים בפוסט.
תוצאות בדיקה ראשונה – בדיקת רגישות
100-400 ISO – (400 סטנדרט של השבב), תמונה חלקה ואיזון נכון של הצבע ללא תופעות לוואי.
800-1600 ISO – מעט רעש, (נראה כמו רעש דיגיטלי), אין צורך משמעותי לעבוד בפוסט.
3200-6400 ISO –יותר רעש, התמונה רכה יותר ואפשר להסיר את הרעש בפוסט בפשטות.
12,800-25,500 ISO – רעש משמעותי עם גוון ירוק אדמדם. התמונה הכללית רכה מאוד, מה שהופך אותה ללא שימושית במיוחד להפקות מסחריות.
תוצאות בדיקה שנייה: בדיקת חשיפה לרגישות של 400iso (רגישות native השבב)
תת חשיפה:
תת חשיפה 1stops – ניתן לשחזר ללא פגיעה בתמונה בפוסט.
תת חשיפה 2stops –רעש רב בגוון אדמדם ירוק.
תת חשיפה 3stops – התמונה מתחילה להתפרק.
תת חשיפה 4/5stops – הרעש מחריף, הפיקסלים מתחברים בציר האופקי
חשיפת יתר:
חשיפת יתר 1stops – ניתן לשחזר מבלי לפגוע בתמונה בפוסט
חשיפת יתר 2/3stops – התמונה נראית שרופה ברוב החלקים, אך רוב הפרטים עדיין ישנם
חשיפת יתר 4stops – התמונה מתחילה להתפרק
חשיפת יתר 4/5stops – הרעש מחריף הפיקסלים מתחברים בציר האופקי
תוצאות בדיקה שנייה: בדיקת חשיפה ברגישות של 3200iso (רגישות native בשבב השני)
תת חשיפה:
תת חשיפה 1stops – ניתן לשחזר מבלי לפגוע בתמונה בפוסט
תת חשיפה 2stops – רעש רב בגוונים אדמדם וירוק
תת חשיפה 4/5/3stops – הרעש מחריף, הפיקסלים מתחברים בציר האופקי – לא ניתן לתיקון.
חשיפת יתר:
חשיפת יתר 1stops – ניתן בתמונה בפוסט
חשיפת יתר 2/3stops – התמונה נראית שרופה ברוב החלקים, אך רוב הפרטים ישנם
חשיפת יתר 4stops – חסרים פרטים במקומות הבהירים במיוחד, אך ניתן לתקן את מרבית התמונה
חשיפת יתר 5stops – התמונה מתפרקת לחלוטין