פתרון ה- IPTV – הפלטפורמה מציעה שירות חדשני של העברת שידורי הטלוויזיה באמצעות פרוטוקול האינטרנט (IP), על גבי פס רחב במיוחד


 


אריקסון ישראל חשפה היום את פתרון IPTV שלה. הפלטפורמה מציעה שירות חדשני של העברת שידורי הטלוויזיה באמצעות פרוטוקול האינטרנט (IP), על גבי פס רחב במיוחד. לדברי החברה הפלטפורמה תעניק חוויית צפייה משודרגת, בכך שתעשיר את חוויית הטלוויזיה האישית של כל צופה ותעניק שירותים אינטראקטיביים מעל גבי מסך הטלוויזיה. בנוסף, לכל מנוי תהיה אפשרות מומו לירן"ליצוק" תוכן משלו, ליצור העדפות צפייה אישיות ועוד. בראש אריקסון ישראל עומד מומו לירן, בעברו מנכ"ל  YES ומנכ"ל 3, חברת המובייל המובילה בסקנדינביה. האירוע התקיים בסינמה סיטי, רמת השרון והשתתפו בו גם בכירים מעולם הפרסום והטלוויזיה.


ה-IPTV נחשב כשירות חשוב לצופי טלוויזיה וגם ככלי להפחתת עלויות והעלאת רווחיות ספקי תשתיות בעידן של ירידה בשוק הטלפוניה המסורתית. ניתן יהיה לצפות בשידורים אלו מכל מסך.


בשלב הראשון מוצע הפתרון של אריקסון לספקי התוכן, מנהלי סלולאר, מנהלי פרסום, המעוניינים להציע ללקוחותיהם את פלטפורמת השידור המתקדמת במיוחד. ה-IPTV הינה פלטפורמה אידיאלית לפרסום מפולח אינטראקטיבי וממוקד. פלטפורמה זו תבטיח כי לקוחות פוטנציאליים יקבלו רק מידע שיווקי הרלוונטי לפרופיל האישי שלהם. תהיה האפשרות להקליק על פרסומות ולקבל מידע נוסף וכן להזמין את המוצר אונליין. ספקי שירותי טכנולוגית ה-IPTV יוכלו להוסיף לחבילות השידור ערוצי שידור מגוונים, טכנולוגית HD ויישומים אינטראקטיביים כמו משחקים, שירותי מידע ועוד.


אריקסון הינה החברה המובילה בעולם באספקת טכנולוגיות ושירותים לספקיות טלקום. החברה פועלת ב-175 מדינות מסביב לעולם ומעסיקה כ-70,000 עובדים. לאריקסון, היסטוריה של אספקת פתרונות מקצה לקצה בתחום הטלקום ובהטמעות בזמן אמת וכך היא נוהגת בתחום ה-IPTV. בנוסף, שותפה אריקסון בפורום IPTV העולמי לטובת קידום הנושא. הפורום מאגד בכירים בתעשיית הטלוויזיה והטלקום וחברות המספקות שירותים ותוכן ל-IPTV.


מומחים צופים כי בעוד מספר שנים הטכנולוגיה עתידה לכבוש את השוק. השוק הפוטנציאלי עבור שירותי ה-IPTV גודלו כגודל שוק הפס הרחב, שצפוי להגיע תוך חמש שנים ל-600 מיליון קווי גישה. אריקסון העולמית מעריכה כי מספר מנויי ה-IPTV יגיע עד סוף שנת 2013 למעל 140 מיליון בתי אב.


בהמשך, בכדי שטכנולוגית ה-IPTV תתבסס כשירות לשוק הרחב, גופי השידור זקוקים לשילוב של מספר טכנולוגיות, באמצעותם ניתן יהיה לספק IPTV באיכות טובה. לכן יש להתייחס ולשקול היטב את סוגיות התוכן, קביעת המחירים, יצירת החבילות והפרופילים, גביית הכספים ושירות הלקוחות. בתמורה, על הלקוח לדרוש מוצר באיכות גבוהה, המעניק שירות רציף וללא כל הפרעה במהלך הצפייה. אריקסון מציעה היום את כל הפתרון.


 


טכנולוגית הדור הבא:


ל-IPTV פוטנציאל להפעלת יישומיים עתידיים נוספים רבים, ביניהם הטמעת שירותי IMS (IP Multimedia Subsystem) לאספקת שירותים אינטראקטיביים חדשניים. צופים יוכלו לצפות בוידיאו לפי דרישה מכל מקום ויכלו גם לדבר ולשלוח הודעות טקסט, באמצעות הטלוויזיה או להצביע במהלך תוכניות . אריקסון הייתה החברה הראשונה בשוק, שיצרה תוכנה המתווכת בין יכולות ה-IMS וה-IPTV. הפתרון החדש שלה יעניק את הגמישות ויכולת להתרחב הדרושים לספקים בכדי לבחון ולהטמיע תשתיות שיתמכו בחוויית צפייה אישית אינטראקטיבית  בטלוויזיית הדור הבא.