במקביל למילה החמה 4k בתערוכת הציוד הביתי בלאס ווגאס CES2017, מילה נוספת הייתה פופולרית מאוד והיא .HDR בפועל קיימים ארבעה סטנדרטים לטכנולוגיה זו. המשמעות של המילה HDR היא תחום דינמי רחב שמשמעותו בפועל אפשרות תצוגה של פרטים בחשיפות היתר (לבנים) ובתת-חשיפה (שחורים), וכך מקבלים תמונה עם כמות פרטים גדולה יותר. וכמו בכל מקום גם בטכנולוגיה זו קיימים מספר סטנדרטים שחשוב להבין את ההבדלים ביניהם לעומת סטנדרטים אחרים. ההבדל בין הטכנולוגיות אינו מורכב וכך יצרניות של מסכים יכולות לשלב מספר טכנולוגיות ללא השקעה גבוהה.

HDR10

HDR-10סטנדרט פתוח שפותח על ידי יצרניות הטלוויזיות כולל סוני וסמסונג על מנת לחסוך את תשלום התגמולים לחברת דולבי עם הסטנדרט שלה. זהו הסטנדרט המקובל במדיה Blu-ray בגרסת 4k ושולב גם בקונסולות המשחק של סוני ומיקרוסופט.
החיסרון של HDR10 לעומת הפורמט של אדובי הוא איכות הווידאו הנמוכה יותר, 1,000nits בהיקות לעומת 10,000nits ו-10 ביט לעומת 12 ביט, מה שמתורגם לתמונה עם כמות צבעים גבוהה יותר בצורה משמעותית.

Dolby Vision

Dolby Visionפורמט HDR של חברת דולבי, בשונה מ-HDR10 החומרה (מסכים ומכשירי מדיה) חייבת לכלול סט שבבי Dolby Vision שיש עליהם תשלום. פורמט זה גם פתוח יותר לפיתוחים עתידיים. מכל ארבעת הפורמטים ל- Dolby Visionיש מחסום הכניסה הגדול ביותר כיוון שהוא צריך חומרה מסוימת על מנת לתמוך בפורמט. מצד שני הוא מספק את התוצאה הטובה ביותר מכל ארבעת הפורמטים כיוון שהוא מותאם לחומרה מסוימת.

 

HLG

HLGראשי תבות של Hybrid-Log Gamma, אחד הסטנדרטים החדשים, והוא שונה לחלוטין מ-Dolby Vision  ו-HDR. הפורמט פותח על ידי BBC (רשות השידור האנגלית) ביחד עם NHK (רשות השידור היפנית) על מנת לתת מענה לשידורים בזמן אמת. בשונה מהשיטות האחרות, שקידוד התכנים בהן מתבצע מראש ביחד עם המידע המצורף (metadata) על מנת להפיק תמונת HDR, שיטת HLG מיועדת לעבוד בצורה דומה למערכות הטלוויזיה הקיימות כיום. בזמן השידור נוסף מידע הכולל את המידע של HDR להוספה בזמן התצוגה. המערכת גם תומכת בפורמטי HDR ישנים יותר בטלוויזיות שאינן כוללות יכולת HLG.
למרות שהפורמט חדש ואינו נמצא עדיין בהפצה אין כל סיבה למה יצרנים לא יוכלו לעדכן את החומרה של הטלוויזיות על מנת להתאים אותן לפורמט זה.

Advanced HDR

זAdvanced HDRהו הפורמט הפחות מבוסס מכל הפורמטים האחרים, וכמות המידע עליו עדיין מצומצמת מאוד, בגלל היותו חדש, אבל הוא מיועד לתחנות שידור ולמפיקים המעוניינים להמיר תוכני SDR ל-HDR. הפורמט מיועד לתמוך בסטנדרטים שונים כולל בחומרה, מה שיאפשר ליצרני הטלוויזיות לתמוך בו.