אטרקציה תיירותית חדשה בחיפה: פסל ענק של I LOVE HAIFA שעליו מוקרנות יצירות וידאו ארט ליליות

קרןחיפה הצטרפה לרשימת הערים הגדולות בעולם בהן מוצבים דרך קבע פסלי ענק של I LOVE … שמהווים מעבר לסמלי הערים, גם מוקדי משיכה לתיירים מקומיים וזרים. אבל, בהבדל גדול אחד: בעוד הפסלים בחו״ל נשארים די אותו הדבר עם רדת החשיכה, היצירה החיפאית מתעוררת לחיים כשהשמש שוקעת. המיזם החדש, שהוצב באחרונה ברחבת הסיטי סנטר במושבה הגרמנית, הופך מדי לילה ליצירת אמנות Video Mapping כאשר מוקרנים עליה סרטוני וידאו ארט מסחררי עיניים להנאת הקהל.

מאחורי היוזמה, שמתנוססת לגובה 3 מטר ורוחב 4.5 מטר, עומד רני בנדר, מנכ"ל סיטי סנטר, המעצב אבישי דותן מחברת המיתוג דותן-לידג'י בשיתוף האמן הבינלאומי גיל גורן. בנדר מעריך כי המייצג התיירותי החדש יהפוך מהר מאוד לאייקון בנוף החיפאי, כשהצופים יוזמנו לתייג #ilovehaifa ברשתות החברתיות ובמתחם הקניון אף ימכרו מוצרי פרסום (מרצנדייז') עם לוגו המותג.

על ההקרנה הלילית המרשימה אחראי אבי הררי, סמנכ"ל מכירות בחברת 3D  פרוג'קט. ״מקרני הלייזר של EPSON בשילוב תוכן ויזואלי מותאם וסאונד היקפי עשיר מעניקים לעוברים ושבים השראה קסומה שהופכת כל בילוי שיגרתי לחוויה בלתי נשכחת״ אומר הררי. ״המקום כבר הפך למקום עלייה לרגל ולנקודת ציון עבור כל תושב בצפון הארץ ואני מאמין שערים וחברות רבות ירצו לחקות את ההצלחה הזו".

לדברי הררי, מקרן הלייזר שנבחר למשימה מדגם EB-L1490U באיכות WUXGA עם 9,000 אנסי לומן, ״המקרן מתאפיין גם בביצועי 'התקן ושכח'. באמצעות התקנה גמישה ותחזוקה מועטה, המקרן מציע פתרון מושלם לתנאים שבהם רק מקסימום ביצועים ועמידות איתנה לאורך זמן עונים על הדרישות. כדי להתאים לתנאי החוץ, פיתחנו במיוחד קופסת זיווד ייחודית עמידה לתנאי מזג אוויר קשים של טמפרטורה גבוהה, לחות ונוזלים״.