התערוכה צלם הפרסום יורם אשהיים, בחסות חברת מוצרי ההדמייה אפסון, ובה 22 פורטרטים ענקיים, תוצג בחלל התיאטרון במחסן 2 בנמל יפו בין 5-15 באפריל 2013. כל ההכנסות  יועברו לבית השאנטי


 


יורם אשהיים, מהמובילים והמנוסים שבצלמי הפרסומות בישראל, מציג בתערוכה תצלומי ענק (1.5x2מ') של סלבריטאים כמו השף צחי בוקשתתר, האמן מיכאל דרוקס, איש העסקים והיזם שי אגסי ואחרים.


 


אשהיים שחוגג בימים אלה מעל 30 שנות עבודה עם כמה ממותגי העל הנפוצים ביותר בישראל, מוכר בתעשייה בשל יכולותיו הטכניות הגבוהות והדיוק הצילומי. בתערוכה הוא מציג 22 פורטרטים שאותם, כך הוא מגדיר, "צייר באור". הוא האיר על פני המצולמים ללא מניפולציה וללא התערבות פוטושופ.


 


"רוב האנשים מפחדים ממצלמה" אומר אשהיים. "אלה שלא מפחדים, נוטים להעמיד פנים. כולם רוצים להיות יפים, רציניים, רזים, עמוקים. מעטים רוצים להיות אמיתיים. קשה למצוא את הרגע שבו בתוך המצב הלא טבעי של הצילום, תיתפס בטעות המון אותנטיות. אני מצלם המון שנים, כל יום. החיים הפכו למה שרואים דרך העדשה", אומר אשהיים.



 


"לפעמים נדמה לי שצילמתי כבר הכול. לפעמים נדמה לי שעוד לא צילמתי כלום. כשאתה עמוק בתוך תעשיית השיווק והפרסום, עם השנים אתה הופך לאמן של מוצרים, של אווירה, של מסרים שעובדים ולא מרתיעים. מעניין שדווקא מתוך המקום הזה, במקביל אני עורג יותר ויותר לצלם הבעות פנים שלא נועדו למכור משהו, או להעביר מסר שהוחלט עליו מראש. לצד השלמות של עולם הפנטזיה, גדלה בתוכי התשוקה לאותנטיות של הדבר הייחודי שמבדל אותנו כבני אדם. הדבר שנקרא פנים".


 


הצילומים בתערוכה ניתנים לרכישה.