חברת BCN Retail, חברה אנליסטית האוספת מידע ברמה יומית לגבי מצלמות ללא מראה המאפשרות החלפת עדשות מנקודות מכירה ואתרי אינטרנט, פרסמה את המספרים האחרונים המראים את שוק מצלמות ללא מראה Full Frame.

הם מפרסמים: בתחום מוצרים לבית הדיגיטלי, שוק הצילום הדיגיטלי סבל הכי הרבה מהקורונה, במיוחד מצלמות עם אפשרות להחלפת עדשות המהוות 70% מהשוק, כלומר המכירות ירדו ל25% ביחס לאותו רבעון בשנה שעברה, בעיקר בחודש אפריל.

אולם מאז חודש מאי השוק התאושש עד לרמה של לפני פרוץ הנגיף. ביניהם המצלמות Full Frame ללא מראה התחזקו בצורה משמעותית.

בחודש ספטמבר כמות המכירות של מצלמות ללא מראה הייתה 97.8% לעומת השנה שעברה וערך המכירות היה 90.3% משנה שעברה, ויש לקחת בחשבון שהמכירות אשתקד עלו כתוצאה מההודעה על עליית המיסים על מצלמות אלו.

לעומת זאת, מצלמות DSLR –  בחודש ספטמבר הייתה 52.1/56.3% (כסף/מוצרים) לעומת שנה שעברה.

סביר להניח כי יש קשר לכמות המצלמות ללא מראה שהושקו. בחודש אפריל קנון השיקה את EOS RP, בחודש יולי את EOS R5 ובחודש אוגוסט את EOS R6. ניקון השיקה את Z5 באוגוסט (המצלמה הפופולרית ביותר בספטמבר) ובחודש אוקטובר את Z6 II ואת Z7 II, פנסוניק השיקה את LUMIX S5 בספטמבר ובאוקטובר סוני השיקה את Alpha a7S III ואת Alpha a7c.

סוני (חום), קנון (אדום), ניקון (צהוב), פנסוניק (כחול) וסיגמא (אפור) העמודות בחלק התחתון כחול כמות המצלמות ואדום כמות ההכנסה.

גם נתח השוק השתנה, עד קיץ 2018 סוני אחזו ב-100% משוק המצלמות ללא מראה, ניקון וקנון נכנסו לשוק אחרי סתיו 2018 בעוד שפנסוניק הגיעה רק בפברואר 2019 ו-סיגמא רק באוקטובר. מצלמות ללא מראה עם שבב Full Frame הושקו רק מאוחר יותר. למרות זאת, העובדה שסוני מחזיקה עדיין כ-50% מהשוק לא השתנתה והמצב של חברה אחת מול כל החברות האחרות נשמר.

המוצרים שחברת קנון השיקה השנה דחפו לעליה של 34.7% מכמות המכירות וכרגע היא מתקרבת לסוני שחלקה בשוק עומד על 43.9%. מוצרי הדגל של ניקון עדיין לא הושקו והיא נשארה באותו מומנטום. עם ההשקה של מוצרים יותר זולים, פנסוניק עלתה ב5.8%, סיגמא, שבדרך כלל מוכרת יותר מניקון, מציעה רק דגם אחד והיא מהווה כיום רק 2.6% מכלל המכירות, אפילו פחות מפנסוניק.

למאמר – תרגום גוגל