צלם העיתונות והמפיק, ג’ורדן אלדרג’ (Jourdan Aldredge) פרסם באתר PremiumBeat את עשר המצלמות הטובות ביותר לשנת 2021. הוא כותב: "למרות המגיפה המאטה את התעשיות ברחבי העולם, משחק המצלמה הדיגיטלית הוא חזק ועז כבעבר. בשנה האחרונה ראינו פריצות דרך טכנולוגיות גדולות, כמו גם שפע של עדכונים גדולים ומצלמות חדשות לגמרי שנוספו."

X-T4 של פוג'י
X-T4 הראשונה נכללת ברשימה בשל התכונות החזקות שלה ונקודת המחיר התחרותית ביותר, שכרגע עומד על 1,699 דולר (או 2,099 $ עם עדשת ערכה 18-55 מ"מ). זוהי מצלמה נחמדה ללא מראה עבור מתחילים בקולנוע דיגיטלי או בווידיאו.

הפוקט 6k של BlackMagic
המצלמה היא כלי להפקת סרטים, ארוזה לכף, יד שמחירה זול בטירוף ביחס לתמורה.

Z6 II של ניקון
לחובבי מצלמות או עדשות של ניקון, זו המצלמה. ג’ורדן ממליץ לכל מי שמסתכל במצלמות סביב רף המחירים הנמוך מ -3,000 דולר (אשר נטען שהוא רף השוק הנוכחי של מצלמות שאינן קולנועיות), לבדוק לפחות גם את זו. פשוט מתאהבים בתמיכת N-Log ו- HLG (HDR) ובאסתטיקה והארגונומיה המעוצבות היטב.

Alpha a7S III של סוני
אחת מהכרזות המצלמה הגדולות ביותר לשנת 2020, המצלמה המצופה לאחר  Alpha a7s II הפופולרית עמדה בציפיות מכל בחינה. a7S III משתלבת בצורה מושלמת עם קו ההיצע של המותג הדיגיטלי ללא מראה ומצלמות קולנוע, בנקודת מחיר מרשימה (3,500 $) ועם יכולת הקלטה ב-4k עד 120 תמונות בשנייה.

Lumix S1H של פנסוניק
בעוד ש- S1H אכן עולה יותר מאשר הפוקט 6k, עבור אוהדי מצלמות פנסוניק אחרות – כמו DMC-GH4 וה- DMC-GH5 הפופולאריות במיוחד – S1H תהיה אחת האפשרויות הטובות ביותר מחוץ למצלמות הקולנוע הטהורות בהמשך לרשימה.

EOS R5 של קנון
המצלמה הכמעט היחידה שמספקת מענה לצילום של 8k, אבל המצלמה תלויה במה שמחפשים. R5 בהחלט מספקת נתון מרשים מבחינת כמות הפיקסלים, וקנון אינה רשלנית בכל הנוגע למדעי הצבע ולתכונות הממוקדות בווידאו, אך אולי זה גם לא מתאים לכולם.

Alpha 1 של סוני
זוהי מצלמה הדומה ל EOS R5 של קנון עם 8k עד 30 תמונות בשנייה ו4k עד 120 תמונות בשנייה. ההבדל ביניהן הוא ש- a1 מבטיחה לצלם את הווידאו באיכות 8k בפועל ב-8.6k ולדגום אותו ב-8k, יחד עם היכולות של מדעי הצבע של סוני והקלטת S-Cinetone. נראה שהחיסרון הראשוני הגדול ביותר הוא המחיר. לכן, הזמינו מראש אם אתם אוהדים, אם לא, תוכלו להמתין עד לשחרור וביקורות הידיים הראשונות לפני ביצוע ההשקעה.

URSA Mini Pro 12K של BlackMagic
מצלמה זו היא חיה, עם חיישן ה- 12k סופר 35 מ"מ HDR, המקליט 12k בקצב של 60 תמונות בשנייה, 8k DCI בקצב עד 120 תמונות בשנייה מספק תחום דינמי של 14stops כדי לגרום אפילו לסיטואציות הבהירות או האפלות להיראות יפות מבחינה קולנועית. החלל הזה למצלמות קולנוע מתקדמות (מושלם לצילומי דוקו וסרטים עלילתיים) צפוף לפתע, אפילו בטווח המחירים של 10,000 דולר.

EOS C300 Mark III של קנון
עם חיישן סופר 35 מ"מ DGO, המצלמה יכולה להפיק 4k UHD/DCI עד לקצב של 120 תמונות בשנייה ותחום דינמי של 16stops. עם זאת, התמצית האמיתית בהיצע של המצלמה נובעת משלל האביזרים, התוספות והגמישות המאפשרת צילומים לפרקי זמן ארוכים ובמגוון רחב של מצבים. זה מושלם לסרטים תיעודיים, יחד עם קטעי וידאו ארגוניים או סרטים קצרים.

Alexa Mini LF של Arri
המצלמה ייחודית בעיצובה, המתאים את חיישן הפורמט הגדול שלו במרכב Alexa Mini.
התוצאה הכוללת היא קונסטרוקציה של "פורמט גדול ומצלמה קטנה" – מצלמה מושלמת לכל מי שמעוניין לצלם ב- UHD ברמת נטפליקס, בצילום 4k בARRIRAW עד 60 תמונות בשנייה. עבור רבים, עם זאת, מצלמה זו תהיה אפשרות להשכרה מכיוון שהיא עדיין נמכרת בסביבות 60,000 דולר ומעלה, תלוי בציוד הנלווה הנדרש. ובכל זאת, ככל שמצלמות קולנוע מתקדמות בשנת 2021 מגיעות, זו עשויה להיות האופציה האולטימטיבית.

תמונה מובילה – אתר premiumbeat
למקור הכתבה