
חברת אדובי חשפה עדכוני בתא משמעותיים לתוכנות אפטר, פרמייר פרו ו Frame.io שמטרתן להאיץ את הפוסט-פרודקשן ולשפר זרימות עבודה יצירתיות. השדרוגים הללו מגיעים בדיוק בזמן לפסטיבל סאנדנס 2025, שבו, לדברי אדובי, 85% מההגשות הסתמכו על שרותי הענן של החברה.
פרמייר פרו:
העדכונים בגרסה הבתא של פרמייר פרו מתמקדים רבות בשיפור היעילות עבור העורכים. תכונה בולטת היא מערכת Media Intelligence, המשתמשת בבינה מלאכותית כדי לתייג ולזהות באופן אוטומטי תמונות ויזואליות בצילומים. זה כולל אובייקטים, מיקומים, זוויות מצלמה ומטא נתונים אחרים, המאפשרים לעורכים למצוא במהירות קליפים ספציפיים באמצעות שפה טבעית.
לדוגמה, "צילום רחב של נוף מדברי" בחלונית החיפוש החדשה תציג תוצאות רלוונטיות באופן מיידי. תכונה זו מבטלת את הצורך בשעות של חיפוש ידני דרך הצילומים, מה שיכול להיות קריטי במיוחד בפרויקטים גדולים.
תרגום כיתוב רב לשוני
תוספת חשובה נוספת בפרמייר היא תרגום כתוביות, המאפשר יצירת כתוביות רב לשוניים ב-17 שפות. מכיוון שהכתוביות הופכות חיוניות לנגישות ולמעורבות הקהל, מובטח שעורכים יוכלו להרחיב את טווח ההגעה של התוכן שלהם לקהל גלובלי מבלי להוסיף זמן או הוצאות מופרזות לתהליכי העבודה שלהם. ניתן ליצור גם רצועות כתוביות מרובות, מה שמאפשר לעורכים להכין תוכן לקהלים מגוונים בצורה יעילה יותר.
בגרסת הבתא, מערכת המטמון שופרה וזוהי היא התקדמות גדולה, המשתמשת גם ב-RAM וגם בכוננים קשיחים כדי לאפשר תצוגה מקדימה מהירה יותר והשמעה של קומפוזיציות גדולות ומורכבות יותר. אפילו מערכות ישנות יותר יכולות להתמודד כעת עם פרויקטים נרחבים עם פחות הפרעות, ולשמור על המומנטום היצירתי ללא פגע.
תמיכת HDR המעודכנת היא יכולת נוספת. מעצבי תנועה שעובדים בטווח דינמי גבוה (HDR) יכולים כעת לנטר ולייצא את עבודתם במדויק, ולהבטיח שהתמונות ישמרו על איכותן לאורך כל תהליך הייצור. בין אם משתמשים במחשב נייד או צג ברמה מקצועית, שיפור זרימת העבודה הופכת את יצירת תוכן HDR לנגישה יותר.
למרות שזה הוכרז בעבר, עכשיו זה כבר רשמי: המערכת תומכת ביכולת מצלמה לענן (C2C) למצלמת EOS C400 ו- EOS C80 של קנון. ביטול הצורך בהעברה ידנית של הקבצים והיכולת של עורכים ומפיקים יכולים לעבוד על הצילומים כמעט מיד ובמקביל להפקה – היא יתרון גדול.
תמונה: CineD