הצלם גנת’ר מאצ’ו (Gunther Machu) פרסם באתר CineD סקירה של המצלמה PXW-FX9 של סוני המחולקת לשני חלקים: החלק הראשון מתמקד ב Rolling Shutter, תחום דינמי ומרחב הקיים בתת חשיפה ובחשיפת יתר.

הוא מסכם: "התוצאות שקיבלנו הן יותר לכיוון המרכז והחלק הנמוך בספקטרום של שבבי Full Frame עד לרמה שפנינו לסוני ולמומחים נוספים בתעשייה לקבל את התייחסותם.
בנוסף, במבחן המרחב לא ניתן לצלם בתת חשיפה מתחת ל-3stops בגלל רעש מכוער המופיע בתמונה ברמה שלא ניתן להשתמש בחומר הגלם במצב שהוקלט במקודד XAVC.
כמובן שאנחנו סקרנים לראות אם שדרוגי קושחה עתידיים עשויים לשפר את איכות התמונה. הבא יגיע בקרוב באוקטובר, ולפי השמועות יאפשר הפקה של אות RAW ב16 סיביות עם יחידת XDCA-FX9 האופציונלית."

לסקירה המלאה חלק ראשון

החלק השני מתמקד בתחום דינמי והמרחב הקיים בתת חשיפה ובחשיפת יתר בהקלטה של ProRes RAW. בחלק זה עולה התהייה – האם שווה לצלם ב-ProRes RAW עם PXW-FX9?

התשובה תלויה במערכת ההפעלה והתוכנה בהן מעדיפים לערוך/לעבד את הצבע ולסיים את הפרויקט והאם רוצים לדחוף את חומרי הגלם בצורה משמעותית בפוסט.
תוכנת DaVinci Resolve אינה תומכת ב ProRes RAW, תוכנות AVID ותוכנת FCP של אפל תומכות בפורמט וכמותן גם תוכנת אפטר ופרמייר פרו עם תיקונים בסיסים של חשיפה וlog (עד עתה).

יש לקחת בחשבון את העלות של XDCA-FX9 (מחיר 2,500 דולר) המאפשרת את החיבור של המצלמה למקליט של Atomos, מדגם SHOGUN 7 (מחיר 1,700 דולר עם סוללות מכונן SSD 1 טרה), אלו מהווים תוספת משמעותית (4,200 דולר) למחיר המצלמה.

לעומת זאת, מקבלים קובץ RAW ב-12 סיביות המאפשר גמישות ומרחב צבע בפוסט שבבדיקה שלנו מאפשר עוד 1stop לעומת פורמט XAVC

לסקירה חלק שני