עורך המולטימדיה של אתר VideoMaker, קריס מונלוקס (Chris Monlux) ביצע סקירה של המצלמה של סוני FS7 II. הוא כותב: “סוני השיקו לראשונה את הFS7 ב2014 ומאז היא הפכה למצלמה הפופולרית ביותר של סוני. מבחינת המבנה והגודל המצלמה מיועדת לתחום הקולנוע וכן ENG. מאז ההכרזה, סוני השיקה את FS5, גרסה קטנה יותר עם פחות יכולות מאשר FS7. בנובמבר 2016 החברה השיקה את גרסה II של המצלמה (ראה ידיעה באתר AV). לפי הגישה של החברה לגבי המצלמות הביתיות, a6500 איננה מיועדת להחליף את a6300, גם גרסה FS7 II אינה מיועדת להחליף את גרסת FS7 כאשר ההבדל בין שתי המצלמות מבחינת מחיר הוא 1,500 דולר. המאמר כולל התייחסות לעדשות, עבודה בשטח, בדיקות צילומי אולפן ומיקום בשוק.

התרשמות:
המצלמה FS7 II הינה מצלמה שניתן מיד להתחיל לצלם בה. התמונה מצוינת אבל איננה חפה ממגרעות. התפריטים מסובכים, אך ניתן לארגן אותם דרך תפריט המשתמש. מערכת הנעילה של העדשה היא רעיון יפה אבל הביצוע הסופי חלש.
האם שווה לשדרג את המצלמה או לרכוש את הדור השני? תלוי אם משתמשים בשדרוגים, השימוש במצלמה מהנה, חומר הגלם נראה מצוין ומאפשר גמישות רבה בפוסט. למשתמשים שיש להם את התקציב כדאי להם לשקול את המצלמה הזו.

חוזקות:

  • פילטר ND משתנה אלקטרונית
  • ארגונומיה

חולשות:

  • איכות המוניטור אינה תואמת את מחיר
  • התפריטים סבוכים

לסיכום:
איכות הבניה של המצלמה טובה, הארגונומיה חכמה והיא מותאמת לצילומים בסגנון ENG וכן נותנת מענה לצילום קולנועי. גרסה II מוסיפה את פילטר ND משתנה, שיפור של התכנון של העינית, מערכת נעילת עדשה ומאפשרת הקלטה של Rec2020 (מרחב צבע 4k)

מיועדת למשתמשים:

  • מפיקים עצמאיים ושל חברות
  • צלמי אירועים ודוקו
  • מפיקי פרסומות
  • עיתונאים

למקור המאמר