מנהל הצילומים זוכה הפרסים, מתיו אולרד (Matthew Allard), פרסם באתר News Shooter סקירה מקיפה של המצלמה החדשה של פנסוניק, LUMIX S5. הוא כותב:

“מצלמת LUMIX S5 שמחירה נמוך מ-2,000 דולר נראית כפתרון טוב לצילום וידאו וסטילס במארז קטן וקל לעומת שאר המצלמות בסדרת LUMIX S.”

הבדיקה נעשתה עם מצלמה שהיא הגרסה הלפני אחרונה, כך שצפויים מעט שינויים (בעיקר עדכון תוכנת החומרה).

במובנים רבים מצלמת LUMIX S5 היא גרסת Full Frame של מצלמת DMC-GH5, אך יש להבהיר שהמצלמה החדשה אינה מחליפה אותה, זוהי מצלמה חדשה ופנסוניק מסרו שקו מצלמות GH לא הופסק.

הסקירה בוחנת את המצלמה ומשווה אותה לדגמים של חברות אחרות

  • גודל ומשקל
  • איכות בנייה
  • תפעול
  • שבב
  • מפרט וידאו
  • מגבלת זמן הקלטה
  • הקלטת RAW
  • מצב החימום
  • שתי רמות של רגישות – Dual Native IOS
  • פרופילי תמונה
  • V-log / V-Gamut
  • רמת בהיקות
  • מקודדים
  • על מה מקליטים?
  • מה ניתן להפיק מיציאת HDMI
  • איכות וידאו
  • ממשק לעדשה
  • מיקוד אוטומטי
  • מערכת ייצוב
  • מסך מצטודד
  • עינית
  • איזון לבן
  • קווי הנחייה
  • אזורי צילום וידאו בשבב
  • חיתוך בזמן אמת
  • סרט מקטעים
  • סאונד
  • בסיס זמן (TC)
  • כלי עזרה לצלם
  • תפריטים
  • סוללה וביצועים
  • תאימות PAL/NTSC
  • שימושיות
  • למי היא מיועדת
  • מחיר ואספקה
  • מה העתיד של Lumix S1?

סיכום

“ה- LUMIX S5 היא מצלמה עם הרבה יכולות, במיוחד כאשר משווים את המצלמה למתחרות הקיימות כיום בשוק. למרות זאת, המצלמה רחוקה להיות מושלמת וכמו לכל מצלמה אחרת יש לה מגרעות.

“אני אוהב את הצורה, את איכות הבנייה, והרבה מהתכנות הקיימות במצלמה, ביצועי המיקוד האוטומטי הרבה יותר טובים ממצלמות האחרות בסדרה וכעת היא נמצאת במצב שהמצלמה שימושית לעבודה. היא יכולה להיות יותר טובה, אבל סוף סוף פנסוניק הקשיבה למשובים ועשתה את כל מה שניתן לעשות במערכת מיקוד אוטומטי מבוססת ניגודים.

אני לא אוהב את העובדה שלא ניתן “לצבוט” ולבדוק את המיקוד בזמן ההקלטה ושלא ניתן לבטל את תצוגת משוון אורך גל לאחר תחילת ההקלטה. “אבן הנגף הגודלה ביותר של פנסוניק היא מבחר העדשות הקיימות, ביצועי מיקוד אוטומטי והעובדה שמצלמות מסוג זה קיימות כבר לא מעט זמן אצל המתחרות.

למרות הבעיות הקטנות הללו, התפעול הכולל של המצלמה טוב. זוהי מצלמה שניתן להוציא מהתיק ולהתחיל לצלם מבלי להפוך אותה ליחידת צילום עם מגוון אביזרים.

איכות התמונה טובה, למרות שלא ניתן להקליט מעל 4k, ולא ניתן להקליט במצב של הכלל שדות I ויש מגבלה של זמן הקלטה כפי שיש במצלמת Lumix S1H. זאת עדיין מצלמה עם יכולות רבות במיוחד בקטגוריה של המחיר שלה.ברגע שיהיה ניתן להקליט ב ProRes RAW, היא תוסיף עוד אפשרויות צילום.

עם זאת, לפנסוניק לא יהיו חיים קלים אם החברה רוצה למכור את המצלמה לסביבות עבודה של סוני  או קנון. עבור הרבה מצלמות ללא מראה מערכת המיקוד האוטומטי הוא חשוב מאד.

כאן יש לסוני ולקנון יתרון גדול. לסוני יש גם מגוון גדול יותר של עדשות לבחור מתוכן. לקנון אין עדיין מגוון גדול של עדשות RF אבל עדיין ניתן להשיג מיקוד אוטומטי איכותי בשימוש  בעדשות EF עם מתאם.

במחיר של פחות מ-2,000 דולר ה LUMIX S5 תהיה פתרון אטרקטיבי להרבה מאוד צלמים שרוצים מצלמה ללא מראה קטנה בעלת שילוב טוב בין סטילס ווידאו.

היכולת להקליט UHD ב4:2:2 ב10 סיביות עד לקצב של 30 תמונות בשנייה הקלטה פנימית תהיה נקודת מכירה משמעותית, במיוחד כאשר משווים את המצלמה למתחרים. אם מוספים לכך שניתן להקליט במצב של חיתוך UHD ב-4:2:0 עד לקצב של 60 תמונות בשנייה בדיגום של 10 סיביות הקלטה פנימית בנוסף להקלטה פנימית של וידאו אנמורפי ואת היכולות העתידית להקלטה של 5.9k RAW עם מקליט חיצוני, ה LUMIX S5 מושכת יותר ממצלמת קנון EOS R5 או מצלמת סוני   Alpha a7 III או מצלמת פוג’י Z6.

למרות זאת, מפרטים ותוכנות אינם מספיקים בדרך כלל לגרום לקונים לעבור ממערכת צילום אחת לשנייה. בחירת העדשות היא גורם עצום בעת ההחלטה ועל כך פנסוניק עדיין צריכה לעבוד.

למקור המאמר