צלם הדוקו והבעלים של אתר Cinema5d, ג’וני בהירי, פרסם סקירה מקיפה של מצלמת קנון EOS-1Dx Mark III.
הוא כותב: ” ה- 1D X Mark III זמינה בשוק כבר לא מעט זמן ובעלת יכולת הקלטה 5.5k בRAW ללא צורך במצלמה, מה שמבטיח את הובלתה בקטגוריה זו.

יחד עם ה- EOS R5 שתגיע לשוק בקרוב, קנון מציגה מצלמות מרשימות עם נדיבות טכנית. בעיניי זה נראה כמו חזרה אמיתית לתחום של מצלמות DSLR המצלמות וידאו במיוחד לחברה מובילה לשעבר בתחום זה.”

הסקירה עוסקת מעט מעט בהסטוריה של החברה, מה חדש במצלמה, מהיתרונות שבצילום באיכות 5.5k RAW , דברים שלדעתו צריך לשפר, יתרונות ומגבלות, המצלמה בשטח.

הוא מסכם:

“לא בטוח כמה פעמים זה קרה לי בעבר אחרי שסיימתי לבחון מצלמה שהרגשתי שהנגיעה בה היא רק ‘קצה הקרחון’. לא אגזים אם אכתוב שציוד זה הוא פשוט יצירת מופת והישג טכני נהדר.

מבחינתי באופן אישי, וכקולנוען דוקומנטרי, הייתי מעדיף צילום גרילה (run&gun) עם משהו קצת יותר קטן שיש בו מערכת ייצוב פנימית ועינית.

למעשה, אותן יכולות של מצלמת וידיאו EOS-1Dx Mark III בגוף של EOS R. עכשיו, שאלה אחת נותרה פתוחה: למי מיועדת המצלמה? צלמי סטילס בוודאות מכיוון שזו אחת המצלמות הטובות ביותר, אבל האם צלמים באמת זקוקים ליכולות וידיאו מתקדמות מסוג זה הנמצאות בגוף הזה?

אני משער שיוצרי קולנוע (צלמי אירועים / יוצרי סרטים למשל) כן. מדובר בהדגמה יוצאת דופן של יכולות טכניות של קנון. עכשיו כשאנחנו יודעים מה יביא העתיד (EOS R5), כל שנותר הוא לחכות ולראות לאן הפרק החדש הזה בהיסטוריה של קנון ייקח אותנו.

כל הכבוד קנון!”

לסקירה וחומרי הגלם

הוידאו הוקלט ב5.5k RAW בקצב של 24 תמונות בשנייה, בפרופיל C-log, קובצי המצלמה הומרו ל ProRes 4444 בתוכנת DaVinci Resolve של BlackMagic, עיבוד הצבע נעשה עם FilmConvert (ניתן לקבל הנחה של 10% בקישור זה.)