המפיק ומנהל הצילומים, פיליפ בלום (Philip Bloom), קיבל את המצלמה החדשה של סוני  Alpha a7S III לשבעה שבועות לצורכי צילום של שני קטעי וידאו להשקת המצלמה. הוא מדגיש שחוות הדעת שלו היא שלו בלבד וללא קשר לעבודה שקיבל מסוני.

הוא כותב:
“חיכיתי למצלמה חמש שנים והייתה לי רשימה קצרה של מה שאני מצפה מהמצלמה החדשה:

  • הקלטה פנימית ב10 סיביות 4:2:2 או 4:2:0 בקצב של 60 תמונות בשנייה ללא חיתוך,
  • מערכת מיקוד אוטומטית באותה רמה או גובהה יותר מ  Alpha a7R IV כולל זיהוי פנים ועיניים,
  • יכולת מיקוד אוטומטי חלקה בעת שימוש ביציאת HDMI, שלא כמו במצלמות האחרות של סוני, ושתהיה האפשרות של OSD על המסך ב4k.

“היו עוד דברים שרציתי, כמו תפריטים חדשים, מסך נשלף, 240 תמונות בשנייה ושבב 6k לצילום תמונות סטילס באיכות גבוהה יותר, אבל 4k זה בסדר. יציאת HDMI ב-10 ביט ללא דחיסה 4:2:2, אפקט Rolling Shutter פחות מורגש ואין הגבלה לזמן ההקלטה.

קיבלנו את הכל למעט שבב 6k, זהו אותו שבב 12.1 מיליון פיקסלים אבל משופר.

יש לו קצב קריאה מהיר מה שמפחית את תופעת ה-Rolling Shutter ואין צורך להוריד או להעלות את האיכות, ניתן לצלם בקצבי תמונה מהירים (4k@120 או 1080p@240), למרות שקיים מעט חיתוך ב100 ו120 תמונות בשנייה 1.1x.

“המיקוד האוטומטי טוב יותר מאשר ב-  Alpha a7R IV, ניתן לבצע זאת בנגיעה. נכון להיום  אין מיקוד אוטומטי בווידאו בזיהוי עיניים של חיות כפי שקיים ב EOS R5 או EOS R6 של קנון, אך אולי בעדכון החומרה זה יתווסף. יש לציין כי המיקוד האוטומטי עובד בכל המצבים, כולל קצבי צילום מהירים גם כאשר מחובר למצלמה מוניטור חיצוני.”

התפריטים משופרים וניתן לתפעלם דרך מסך מגע, גם כאן, ישנן מספר בעיות קטנות אותן הוא יציג בסקירה הכללית.

“זוהי מצלמה פנטסטית, התמונות מדהימות, כייף להשתמש בה ועשיתי בדיקות מקיפות לבעיית חימום היתר שירשימו כל אחד.”

לדבריו, היה לו ברור מיד מה יהיה הסרט הראשון, “עכשיו אני רואה – חלק 2” את החלק הראשון הפיק עם המצלמה הראשונה,  Alpha a7s.

הוידאו מתמקד בהצגה של אנשים בתנאי תאורה קשים באותם תנאים בדיוק, אותו חוף, אותו יום בשנה, רק שש שנים מאוחר יותר. בסרטון זה הוא מראה את היכולות של קצבי הצילום המהירים (מה שמצריך עוד יותר אור). לשמירה על רצף העריכה, בחלק מהצילומים שצולמו בלילה היה צריך להראות כאילו צולם באור יום.

הסרטון צולם במגוון עדשות כאשר העדשה המרכזית הייתה 200-600mm F5.6-6.3. הוידאו צולם ב4k בקצבי צילום: 25, 50, 60, 100 ו120 תמונות בשנייה, מעל 95 אחוז צולם במצב של מיקוד אוטומטי במצב של עקיבה אחרי המיקוד בלחיצה על המסך.

עיבוד הצבע בוצע עם תוכנת Nitrate של FilmConvert.

הסרטון לפני שש שנים:

הסרטון השני שונה והוא עוקב אחר ג’וליאן וויקפילד משיט קייק בנהר הת’מזה. זהו מסע רגוע מאוד עם שימוש בסאונד טבעי בלבד, ללא מוזיקה. בוצע ביחד עם מקליט חיצוני Ninja V של Atomos כל הוידאו הוקלט ProRes RAW (ראה ידיעה באתר -AV על היכולת)

הוידאו צולם מהגדה עם חצובה או עם תיק שצילומים בסירה. העדשה העיקרית הייתה .100-400mm F4.5-5.6  100 אחוז בוצע במיקוד אוטומטי כאשר 99% של הסאונד הוקלט בזמן הצילום.

למקור המאמר