המפיק והבמאי מארק זדונק (Mark Zdunnek) פרסם סקירה מקיפה של מצלמת Mavo LF של Kinefinity, מצלמת פורמט גדול באתר Cinema5D. הוא כותב: מצלמות MAVO ומצלמת MAVO LF מבוססות על אותה פלטפורמה של עיבוד צבע המשתמשת בעיבוד צבע מתקדם ובדור האחרון של מדע הצבע הקיים בשבב. מצלמת MAVO כוללת שבב S35 בעוד שמצלמת MAVO LF כולל שבב גדול 6k ביחס 3:2. שתי המצלמות מספקות יחס אות לרעש נמוך ותחום דינמי רחב.

בסקירה נבדקו:

  • הפקה וסביבת הבדיקה
  • יכולות ושבב גדול
  • כושר הפרדה, תחום דינמי ויחס מסך
  • מודולריות, תפעול וארגונומיה
  • בקרות, לוגסטיקה
  • סינכרון ומתח
  • מקודדים, דחיסה ו-RAW
  • רגישות ISO, ו-Dual ISO
  • מדיה ואפשרות אחסון
  • מתאמים ו- KineMOUNT
  • הפעלת המצלמה: שאיפות, דרישות וצפיות

התרשמות ראשונה מהפוסט:
“ההתרשמות הראשונה בשולחן הפוסט היא שהמצלמה מספקת גווני עור נעימים, ניתן בקלות להתאים את חומרי הגלם למראה של מצלמות אחרות, והפרטים בצללים ובחשיפות היתר נשמרים עם מעט רעש, כך שניתן לערוך אותם.

פסק הדין:
המצלמה קלה, ניידת וכלי עבודה לצלמי קולנוע, המצלמה יכולה להתאים למייצבים שונים ורחפנים גדולים. תודות לכושר ההפרדה הגבוה של המצלמה ניתן להשתמש בה גם לצורכי אפקטים ויזואליים, (דרישה לאיכות גבוהה ואפשרות קביעה של יחסי מסך)”

המצלמה מתאימה להפקות עצמאיות שעובדים בצוותים קטנים או בהפקות מקצועיות שבהן יש מספיק זמן להתקנה ואין דרישה לרמת האמינות גבוהה ביותר. כמו כן, הדרישה לעבוד בתהליך עבודה רציף אינה הכרחית, וניתן לעבוד בProRes כדי לפשט את תהליך העבודה.

בהפקות שמעוניינות לצלם ב6k לצורכי הפצה ב4k אך אינן עומדות בתקציב ההשכרה של Venice של סוני או מצלמות RED, זו יכולה להיות אופציה טובה מאוד. השירות והייצוג האירופאי של המצלמה (בגרמניה) היה מועיל וחיובי, אבל תמיד רצוי לבחון את המצלמה מקרוב לפני תחילת הצילום.

בפועל, אפשר היה להשתמש בכל חומרי הגלם שצולמו בפוסט גם כחומרי גלם עם בעיות חשיפה ועם מעט תרגול הפקתי תמונות באיכות גבוהה מהמצלמה

למקור המאמר