מנהל הצילומים זוכה הפרסים, מת’יו אולרד (Matthew Allard), פרסם באתר News Shooter סקירה מקיפה של המצלמה Lumix S1H של פנסוניק. הוא כותב: פנסוניק פרסמה את המפרט והמחיר של המצלמה בתערוכת CineGear (ראה ידיעה באתר AV) בעוד שחשיפתה התקיימה באוגוסט (ראה ידיעה באתר AV) ומאז בוצעו לא מעט בדיקות והשוואות עם מצלמות קדם יצור. כעת אולרד מפרסם סקירה מקיפה בה הוא משווה בינה ובין מצלמות אחרות מהגרסה האחרונה של המצלמה ומציג חומרי גלם שצולמה עמה. כמו כן, הוא דן באיכות התמונה ומציג התרשמות ודוגמאות לצילומים ברמות איכות שונות, ברמות קידוד שונות, חשיפות יתר, V-log, תחום דינמי, ביצעים בתנאי תאורה קשים, צבע ועוד

  • השוואה למצלמת הפוקט 6k
  • המגבלות של 6k
  • קצבי תמונה משתנים
  • אזורי תמונה של הווידאו
  • צילום אנ-מורפי
  • תפריטים
  • המנוע של Venus
  • זמן הדלקה
  • חימום
  • שתי רגישויות
  • V-Log / V-Gamut
  • פרופילי תמונה
  • HLG
  • לוחות צבע
  • איזון לבן
  • עיצוב ואיכות בנייה
  • גודל ומשקל, כולל השוואה למצלמות מתחרות
  • מסך
  • עינית
  • לחצנים
  • כלי צילום
  • ממשק עדשה
  • כניסות ויציאות
  • בסיס זמן
  • מדיית הקלטה
  • סרט מקטעים
  • הקלטה בלופ
  • מעברי מיקוד
  • אין RAW (בינתיים)
  • סוללה וביצועים
  • מערכת ייצוב
  • אפקט Rolling Shutter
  • מיקוד אוטומטי
  • סאונד
  • התמודדות עם חומרי הגלם בפוסט
  • שימושיות
  • עבודה עם מייצב
  • אביזרים
  • קהל יעד
  • מתחרים
  • השוואה עם Z6 של ניקון ו-a7 III של סוני
  • מסקנות

המצלמה יצרה הרבה רעש עוד לפני שהיא אפילו פרסמה את המפרט. לא משנה אם אתה אוהב את צורת השיווק של החברה – הכרזה על המצלמה ולאחר מכן לבנות רעב למידע בכך שלא מפרסמים את כל הפרטים כפי שהם עשו במצלמות EVA1, Lumix S1 ו-Lumix S1R.

אז האם המצלמה עומדת בצפיות? ובכן, כן ולא. יש הרבה דברים לאהוב במצלמה וזה קשה להיות ביקורתי למצלמה שמחירה פחות מ-4,000 דולר שיכולה לצלם open gate, 6k, 4k, Full Frame עד לקצב של 30 תמונות בשנייה כולל הקלטה פנימית 4:2:2 ב-10 ביט בגודל ובצורה של מצלמה זו. ולמרות כל זאת המצלמה רחוקה להיות מושלמת וכמו כל מצלמה אחרת יש לה חסרונות.

חברות תמיד ידגישו את היתרונות והדברים הטובים של המוצרים שלהן וינסו להסתיר את הבעיות, זהו שיווק, אך אם אתם הולכים להוציא סכום כסף נכבד כדאי לדעת את הנקודות החיוביות והשליליות.
אני מאד אוהב את הצורה של המצלמה, איכות הבנייה, והיכולות הרבות שהמצלמה מציעה. העינית והמסך הם הטובים ביותר שראיתי במצלמה ללא מראה.
אני לא אוהב את focus punch הקיים במצלמה והעובדה שלא ניתן לבצע זום על מנת לבדוק את המיקוד בזמן הצילום במצלמה שעולה קרוב ל4,000 דולר. למרות זאת, בסך הכל השימושיות במצלמה היא טובה. זוהי כנראה מצלמת ההיבריד הטובה ביותר שצילמתי בה. זוהי מצלמה שניתן לצלם בה מבלי להפוך אותה למפלצת.

איכות התמונה טובה, אבל יש לה את המגבלות. באומרי זאת אני באופן אישי חושב שהצילום שמופק מהמצלמה הוא הטוב ביותר שראיתי מאיזו שהיא מצלמת ללא מראה. כאשר יהיה אפשר להקליט בProRes RAW זה יאפשר למצלמה להיות גם מתאימה לפרויקטים עתידים. המצלמה הזו היא הראשונה שאבחר בה בנוחיות ללא מוניטור או מוניטור מקליט חיצוני. החוויה הכללית היא הטובה ביותר שהייתה לי עם כל מצלמה ללא מראה.

למרות החסרונות, אני חושב שפנסוניק הציבו רף גבוה ממה שמצפים ממצלמה ללא מראה Full Frame ברמה הגבוהה. לדעתי היא ממוקמת כעת על כס המלכות כמלכת המצלמות ללא מראה בכל מה שקשור בצילום וידאו. כמה זמן היא תישאר שם? נחכה ונראה.

למקור המאמר