גרסה חדשה לעדשת 20-120 מ"מ של פוג'י מוזילה את המחיר

תערוכת IBC מאחורינו והשנה ניתן לומר שהיא הייתה דלה בהכרזות, במיוחד לאור העובדה שבתערוכת Birtv  שנערכה בסין לא מעט חברות הציגו אבי טיפוס, זאת בנוסף לשתי השקות שהקדימו את התערוכה במספר ימים. האחת של מצלמת 4k הראשונה של קנון ללא מראה EOS R (ראה ידיעה באתר AV) והשנייה של מצלמת X-T3 של פוג'י (ראה ידיעה באתר AV)  גם היא ללא מראה. שתי מצלמות אלו מנסות להתחרות בחברת סוני בתחום של מצלמות ללא מראה לתחום הווידאו שהיא מובילה כבר מספר שנים, כשאחריה ממוקמת חברת פנסוניק עם מצלמת GH5/s.

בתערוכה הושקו שלושה פורמטים חדשים המסמנים את המגמה בשוק, עבודה באיכויות גבוהות ובRAW, אם ניתן. הפורמט הראשון שכנראה היה ההכרזה החשובה ביותר בתערוכה, שהפתיע את התעשייה הוא פורמט RAW של חברת BlackMagic (ראה ידיעה באתר AV – ההכרזה והסבר מעמיק) שישולב ללא תשלום במצלמות של החברה ובמערכות העריכה בנוסף לאפשרות של SDK ללא תשלום. פורמט נוסף של חברת Avid ממשפחת פרומטי DNx הפורמט, ששמו DNxUncompressed, (ראה ידיעה באתר AV) מאפשר עריכה בציר הזמן של חומרים באיכות גבוהה. הפורמט השלישי הוא של חברת קנון ששולב במצלמה החדשה XF705 שהושקה (ראה ידיעה באתר AV).

בתערוכה השיקו שלוש מצלמות, כולן עם שבב בגודל אינץ' אחד, מצלמות 4k, ללא אפשרות החלפת עדשות. חברת JVC התמקדה בתחום של מצלמות להזרמה עם השקת מצלמה אחת בשתי גרסאות GY-HC500/550 (ראה ידיעה באתר AV). חברת קנון משיקה את XF705 המקליטה ב10bit (ראה ידיעה באתר AV) וחברת סוני השיקה את HXR-NX200 (ראה ידיעה באתר AV). בנוסף, מצלמות הדגל של חברת סוני וחברת Arri התחדשו בעדכוני גרסה. (סוני, Arri)

מגוון של עדשות הוצגו בתערוכה, למצלמות Full Frame המספקות אופטיקה לאיכות 4k ועדשות אנ-אמורפיות (עדיין במחיר גבוה). ציוד תאורה כולל מענה לתאורה RGB, וציוד יצירתי כמו פנס שעובד מתחת למים בעומק של שלושה מטרים (ראה ידיעה באתר AV). מגמה של מזעור הסוללות שיאפשרו את העלאתן למטוס הושקו גם, כדוגמת MiniPAG (ראה ידיעה באתר AV).

בתחום הסאונד ראינו פתרונות להקלטת קבצי Ambisonic לצילום 360 מעלות, מציאות רבודה ומציאות מדומה הוצגו על ידי RØDE  שהשיקה תוסף עריכה (ראה ידיעה באתר AV) וחברת Zoom שהשיקה מיקרופון (ראה ידיעה באתר AV).
בתחום הפוסט, חברת אדובי השיקה את גרסת החורף של מערכות הענן של החברה (ראה ידיעה באתר AV) וחברת Avid מציגה מגוון פתרונות לתחום עבודה בקבוצות ורשתות (ראה ידיעה באתר AV) וכן שדרוג למערכת העריכה  Media Composer (ראה ידיעה באתר AV)

ידיעות מהתערוכה שפורסמו באתר (54 ידיעות)

אריק נאסו (Erik Naso) העורך של אתר News Shooter ו-מאט פורוול (Matt Porwoll)  מחברת ההשכרות AbeCine מסכמים את התערוכה