לקראת תערוכת IBC2024 חברת אדובי חשפה מה חדש בתוכנות פרמייר פרו ו אפטר גרסה 25, בשלב זה עדיין בגרסאות בתא ותהיינה זמינות בחודש אוקטובר.
בפרמייר פרו מערכת חדשנית לניהול צבעים ולוח מאפיינים חדש מודע להקשר, בעוד אפטר מגיעה עם תהליכי עבודה תלת-ממדיים משופרים וסדרה שלמה של קביעות מוגדרות מראש של אנימציות חדשות. כמו כן, נאמר כי שתי האפליקציות כוללות ביצועים מהירים אף יותר וממשקי משתמש מודרניים ורעננים.
ניהול צבע
- מערכת ניהול צבעים חדשה לגמרי ההופכת אוטומטית חומרי גלם שטוחים RAW ו-Log מכמעט כל מצלמה ל-SDR ו-HDR למרהיבים, כך שמשתמשים יכולים להשקיע פחות זמן בניהול LUTs ולהתחיל לערוך מיד.
- מרחב עבודה חדש של סולם צבעים רחב (ACEScct) המאפשר למשתמשים לגרום לצילומים שלהם להיראות טוב יותר מאי פעם בתוכנה, עם מיפוי גוונים בנאמנות גבוהה בין אם הם עובדים ב-SDR, HDR או שניהם.
- שש הגדרות פשוטות וקבועות מראש של "הגדר ושכח" בהגדרות רצף והגדרות צבע Lumetri המאפשרות למשתמשים לעבוד במרחבי צבע מסורתיים של Rec.709 או בסולם רחב חדש בקלות.
- האפקטים הנפוצים ביותר, כמו Lumetri, מודעים כעת למרחב הצבעים עם שליטה חלקה וגמישה יותר לחידוד גווני העור, איזון ומראה יצירתי בעת עבודה בטווח רחב מראש.
- צבע ובהירות עקביים בעת שימוש ב-Dynamic Link לשליחת קליפים מאפטר וממנו לעיצוב תנועה וקומפוזיציה.
לוח נכסים חדש
מיועד להקל על למידת פרמייר פרו למתחילים והופך את עריכת הוידאו למהירה יותר עבור אנשי מקצוע.
מהירות גבוהה יותר ועיצוב מודרני
אדובי טוענת שהם עבדו קשה כדי להפוך את פרמייר פרו למהירה ואמינה יותר עבור כל סוגי העבודות. עם האצת חומרה רבה עוד יותר, תצוגה מהירה יותר עבור קבצים שהשתמשו במקודדים כגון AVC ו-HEVC. יצוא ProRes מהיר פי שלושה. נוספה תמיכה עבור מצלמות נוספות של סוני, קנון ו RED כך שמשתמשים יכולים לייבא קבצים מקוריים ולהתחיל לערוך מיד.
- מצלמות קנון: EOS C400, EOS R1 ו- EOS R5 Mark II
- מצלמות סוני: FX3, PXW-FX6, Venice 2 ו-Burano
- מצלמות RED: עבודה ישירה עם RedCode RAW ומצלמות One, Dragon, Komodo ועוד
- כמו כן, אפשרות עבודה עם מצלמות 360 מעלות של Insta360 ללא צורך בתוספים.
מערכת יצוא יעילה יותר
- לוח ממשק לאתר Vimeo
- קידוד ל ProRes פי שלוש מהיר יותר עם תמיכה ב16 סיביות
- תמיכה בחומרה מאיצה לקידוד h.265 או h.264
- תמיכה בצורה ישירה לאתרי קהילה
שילוב של בינה מלאכותית
כולל מגוון רחב של כלי AI המפשטים משימות מורכבות ומאיצים את תהליך העריכה, כולל עריכה מבוססת טקסט, שיפור דיבור ותיוג קטגוריות אודיו. הודות לשיתוף הפעולה ההדוק עם שותפים מרכזיים, יש כעת מערכת אקולוגית שלמה של תוספי AI שעוזרים להגביר את הפרודוקטיביות שלך עוד יותר.
דוגמאות:
- Quickture: עוזר עריכה המופעל על ידי בינה מלאכותית, זמין כהרחבת פרמייר פרו המאפשרת לעורכים ומפיקים מקצועיים לנתח באופן מידי את הצילומים שלהם וליצור חיתוכים גסים המבוססים על הנחיות בשפה טבעית.
- FireCut: תוסף פאנל AI עבור פרמייר פרו שממכן משימות חוזרות וגוזלות זמן (למשל הסרת מספר צילומים, עריכת פודקאסטים ויצירת קטעים קצרים מתוכן ארוך) כדי להפחית את זמן העריכה באופן משמעותי. FireCut גם מתמלל אודיו ב-50+ שפות, כך שניתן להוסיף בקלות כתוביות מונפשות בסגנונות פופולריים עבור מדיה חברתית.
- Boris FX Continuum: חבילה זו של תוספים חזותיים ותוספי גרפיקה בתנועה מציעה למעלה מ-300 אפקטים ו-3,000+ קביעות מוגדרות מראש בעיצוב מקצועי, הנתמכות באופן מלא בתוכנה. יכולת שיפוץ קנה מידה חדשה לגמרי המאפשר להתאים כל קטע עם תוצאות ברורות, לייצא עד פי 4 מהגודל המקורי ללא אובדן איכות בולט.
אדובי הציגה גם מערך גדול של שיפורים ושדרוגים לסביבת העבודה התלת-ממדית שלה באפטר, שמקלים על מעצבי תנועה ועורכי וידאו להנפיש ולמזג אובייקטים תלת-ממדיים בצורה חלקה עם קטעי עולם אמיתיים ואלמנטים דו-ממדיים.
כעת בתוכנה למעצבי תנועה יש מגוון מורחב של כלים בעבודה עם אובייקטים תלת-ממדיים מקוריים בסביבת העבודה התלת-ממדית. שלוש תכונות חדשות עיקריות מאפשרות למעצבים לגרום לאובייקטים התלת-ממדיים שלהם להשתלב בצורה חלקה וצילום ריאליסטי בסביבות בעולם האמיתי:
אנימציות תלת-ממד משובצות: התוכנה תומכת כעת בהנפשות תלת-ממד משובצות מדגמי תלת-ממד מיובאים. אמנים יכולים להפיח חיים בדמויות וחפצים שנוצרו על ידי תוכנת אנימציה חיצונית. יבוא מודלים תלת ממדיים (GLB או GLTF) עם אנימציות משובצות כמו אסדות שלד. אנימציות של שדות מובילים ועיוותים מבוססי עצם נתמכים באופן מקורי וניתן לתזמן מחדש בצורה חלקה עם אנימציות תלת-ממד משובצות.
צללים וצללי צבע ריאליסטיים במיוחד: התוכנה מציגה לוכדי צללים, המאפשרים לאובייקטים תלת-ממדיים לקיים אינטראקציה מציאותית עם קטעי וידאו. צללים המוטלים על ידי אובייקטים וירטואליים על הסביבה נלכדים במדויק. צללים צבעוניים משפרים את הריאליזם, מכיוון שצללים המוטלים בעולם האמיתי הם רק לעתים נדירות גוון טהור של שחור או אפור.
מיפוי עומק עבור מודלים תלת-ממדיים: מפות עומק חיוניות לחיבור אלמנטים תלת-ממדיים לצילומי אקשן חיים. חילוץ מפות עומק מסצנות תלת ממד מתקדמות רק על ידי חיבור מוקדם. מפות אלה מקודדות את מידע המרחק עבור כל פיקסל, ומאפשרות אפקטים שלאחר עיבוד כמו טשטוש עומק שדה או ערפל.
קביעות מוגדרות מראש של אנימציה חדשות
עם 33 קביעות מוגדרות מראש של אנימציה חדשות והגדרות קבועות מראש של ספירת מספרים עבור אינפו-גרפיקה, מעצבים באפטר יכולים להשקיע פחות זמן ביצירת מסגרות מפתח של מגוון רחב של אנימציות ולהשקיע יותר זמן בעיצוב תנועה יצירתי.
תמיכה במצלמה ובאור בחלונית המאפיינים
החלונית Properties מאיצה זרימות עבודה על ידי הצבת פקדים בשימוש תכוף בחלונית הקשרית אחת. מעצבים יכולים כעת להתאים ולשלוט במצלמות ובאורות בחלונית המאפיינים כדי לכוונן את עיצובי התנועה שלהם.
ביצועים מהירים יותר ועיצוב חדש
התוכנה נעשית מהירה יותר עם ביצועי ממשק משתמש/UX מואצים בחומרה ב-Windows שלטענת החברה מהירים עד פי 4 מבעבר.
קיים גם עיצוב רענן וחדש ב-After Effects (בתא) שהוא מודרני ועקבי יותר, כך שמעצבים ועורכים מבלים פחות זמן בלמידה מחדש של שימוש בכלים באפליקציות השונות שלנו ויותר זמן ביצירה.