העורך והמפיק ג’רלד אונדון (Gerald Undone) פרסם סרטון בו הוא מסביר “מה קורה כשאתה לוקח מצלמת סטילס טובה, מוסיף יכולות וידאו שלא היו קיימות בדור הקודם ומשווק אותן על יכולות שלא עובדות בצורה אמינה?” זה מה שקרה למצלמות EOS R5 וגם ל EOS R6 של קנון.

לדבריו, הסרטון הזה שונה, הוא מתמקד במשתמשים והוא רוצה לוודא שמי שרוכש את המצלמה יהיה קהל היעד שלה. ללקוחות הנכונים, המצלמות הללו מספקות איכויות מעולות וחווית משתמש מצוינת; למשתמשים לא נכונים הן אינו שימושיות.

הסקירה מבוססת על מצלמות סטנדרטיות (לא אב טיפוס) שג’רלד קיבל מקנון רק לביצוע הסקירה. קנון לא ממנים את הסרטון ולא ראו אותו לפני הפרסום והוא מציין שהוא איש של קנון ויש לו את המצלמות והעדשות של החברה.

הוידאו באורך של 23:21 דקות כולל:

00:00 – הקדמה
00:41 – חשיפה
01:45 – חימום יתר
04:50 – קפיצות שורה ודיגום
06:09 – תחום דינמי
07:34 – Rolling Shutter
08:05 – חימום יתר II
09:19 – רזולוציה לא משנה
10:02 – מה קנון עשו נכון
10:34 – מיקוד אוטומטי
11:02 – צילום הילוך איטי 4k@120
11:20 – איזון לבן
11:36 – חיי סוללה
12:46 – מערכת הייצוב הפנימית
13:44 – מיקוד ידני
13:53 – צבע
14:48 – זברה
15:03 – רעש ברגישות גבוהה (ISO)
15:49 – הקלטה פנימית וחיצונית
18:11 – דוח בגים
19:03 – סאונד
19:47 – צילום סטילס
21:20 – מי צריך לרכוש את המצלמה

“לבעלי עדשות של קנון שרוצים לצלם סטילס, אלו מצלמות מעולות, מי שיכול להרשות לעצמו, מומלץ שירכוש את EOS R5 אבל לא לדאוג לגבי EOS R6 היא גם מעולה.

לצלמים המצלמים גם וידאו וגם סטילס והם מרוצים מהאיכות של EOS R ומחפשים צילום ללא חיתוך ושליטה טובה יותר בווידאו או צבע ב10 סיביות, המצלמות הללו עונות לכך

אם אתה צלם שמתמקד בצילום וידאו, רוצה להישאר עם קנון ומחפש מצלמה 4k ללא מגבלות זמן וחום אז המצלמה היא EOS R6 עם המקליט Ninja V של Atomos. אפשר להקליט 4k ב24 תמונות בשנייה ללא הגבלת זמן או חום.

למשתמשים שרוצים לצלם 4k בקצב של עד 60 תמונות בשנייה אז התשובה היא EOS R5 עם המקליט Ninja V של Atomos

משתמשים שרוצים לצלם 8k, צילום בקצבים גבוהים ב-4k, צילום עם מקליטים חיצונים באיכויות גבהות, אם תחום דינמי יותר חשוב מרזולוציה או ארגונומיה אל תרכשו את המצלמות הללו.”

לנקודות האחרונות שציין הוא ממליץ לרכוש את מצלמות קולנוע של קנון או את מצלמת Alpha a7S III של סוני.