מנהל הצילומים, הבמאי ואומן הצבע זוכה הפרסים, פלוריאן גינטרייטר (Florian Gintenreiter) פרסם באתר CineD את החלק השני בהתייחסות ללוחות כיול צבע.
בחלק הראשון הוא מסביר על שלב הצילום עם לוחות כיול צבע של X-Rite ומה היתרונות בעבודה עם לוחות כיול צבע. (ראה ידיעה באתר AV)

בחלק השני הוא מתייחס ליכולות הקיימות בתוכנת העריכה ועיבוד הצבע DaVinci Resolve של BlackMagic הנקראת “Color Match” המיועדת לתת מענה לכיול צבע מבוסס על לוחות צבע בצורה כמעט אוטומטית.

חשוב לציין שבזמן הצילום יש לצלם את לוחות הצבע בצורה נכונה צילום לא נכון יהפוך אותם ללא שימושים.

הוא מציג מספר טיפים לצילום נכון של לוחות כיול צבע:

  • לוח הצבע חייב להיות מואר על ידי מקור האור הראשי
  • יש לשים לב שתאורת הצבע לא תפגע בלוח
  • בצילום של מסך ירוק / כחול יש לשים לב שאין זליגה ללוח
  • יש לשים לב שאין צללים, השתקפויות או הבזקים על הלוח
  • יש לצלם את הלוח כמה שיותר גדול בשדה
  • ללוחות הצבע יש נטייה לאפור יש לשים לב לכך בעקומת הגמא
  • להתאמה של מספר מצלמות יש לדאוג שתנאי הצילום יהיו זהים (להזיז את המצלמות לא את הלוח)
  • כדאי לבקש ממישהו שיחזיק את הלוח כך הפריים יהיה גם צבע עור

למאמר