דוח חדש בתחום טלווזיות LCD קובע כי המחירים עולים עקב עלית מחיר הזכוכית ושילוב טכנולוגיות חדשות כתאורת LED ועוד


 


בהתאם לדוח של DisplaySearch שהוצג השבוע, העלייה במחירי לוחות LCD תפחית את הורדת המחירים המוכרת לקראת החגים. בנוסף היצרנים מקווים לשכנע את הצרכנים לשלם יותר על LCDעל ידי שילוב של טכנולוגיות סקסיות חדשות, כגון תאורת LEDושילוב של טכנולוגיות 120 ו-240 הרץ.


מחירי הלוחות עולים גם עקב עליית מחיר הזכוכית, בגלל הדרישה הגדולה לטלוויזיות המגיעות מסין.


המחקר מציין כי תתכן השפעה שלילית של עלית המחירים על ייצוב המחירים של מסכי LCDבמדינות מפותחות כגון ארה"ב, שם הלקוחות יותר רגישים לקידום מכירות ומחיר.


עקב העובדה שהסינים החלו לשחרר נתונים על מכירות, חברת המחקר עדכנה את כמות המכירות שהיא מעריכה שתמכר השנה ב-127 מליון טלוויזיות LCDלעומת 120 מליון יחידות בשנת 2008.


המכירות של מסכי LCDיהיו 63% מהמכירות של טלוויזיות בעולם. טלוויזיות מבוססות שפופרת ימכרו ל-66 מליון לקוחות ואילו מסכי פלזמה נמצאים במקום השלישי עם 14 מליון יחידות.


מבחינת טכנולוגיה, הדוח קובע כי מסכים הכוללים טכנולוגיית 120Hz יהוו 29% בעוד שההערכה היא שבשנת 2013 הם יעלו ל-31% בלבד. לעומת זאת טכנולוגית 240Hz נמציגה אפילו יותר שדות מהטכנולוגיה הקודמת, תעלה מ-5% ל-20%.