היום בבוקר התקיים כנס הלקוחות ה-14 של דראקו. הכנס שנערך בסינמה סיטי גלילות היה שונה מהכנסים האחרים. לראשונה היה הכנס מיועד למקצועני השידור וגם לתחום חדש – למשתמשי מערכות וידאו בתחום הביטחון וההבטחה. את הכנס פתח אסף רות הבעלים של החברה, ובדבריו ציין את הפתרונות שהחברה מעניקה בעשורים האחרונים הכוללים פתרונות קצה ועוד. גלעד נתיב מנכ"ל החברה ציין את הצורך לתת מענה למגוון בעיות שנוצרו בשנים האחרונות ממגוון פרומטים, מגוון מקורות וידאו, מגוון משימות ואתגרים. הכנס התקיים בחסות חברת Avid וחברת אריקסון.
האורח הראשון Aurelio Sevetino, חבר הדירקטוריון של אריקסון, סקר מחקר שוק בתחום התנהגות האוכלוסייה הביתית לעולם הטלוויזיה. הסקר הוא תוצאה של מחקר שוק של 20 שנים ומקיף 1.1 מיליארד עונים (חלקם באינטרנט וחלקם בראיונות אישים) מ-40 ארצות שונות. חשוב לציין כי הבסיס למחקר הוא אנשים שיש להם חיבור אינטרנט וטלוויזיה.
להלן עיקרי הדברים:
- זמן הצפייה בטלוויזיה ירד בשעתיים וחצי לשבוע, בעוד שצפייה במערכות ניידות עלה ב-4 שעות.
- 40% מהצופים במערכות ניידות מעוניינים בשירותים של הזרמת וידאו ללא הגבלה, 46% הנם מדור המילניום.
- גילים 34-16 צופים שעתיים וחצי יותר בחומרים בהזרמה וארבע שעות פחות בטלוויזיה ליניארית מאשר גילים 69-35.
- משתמשי שירותי VOD מבזבזים 45% יותר זמן בחיפוש אחרי חומרים מאשר בטלוויזיה ליניארית, ולמרות זאת הם מדרגים את שירות החיפוש טוב יותר.
- עלייה של 60% בשירותי VOD בארה"ב ועלייה בתשלום מ-13 ל-20 דולר כתשלום חודשי.
למרות נתונים אלו מציין Aurelio שהעתיד של הטלוויזיה הליניארית אינו בסכנה. בפועל במשך חמש השנים האחרונות האפשרות של צריכת תכנים עולה בסך הכול כך שבפועל צופים בטלוויזיה ליניארית 10 דקות פחות ביום מאשר לפני 5 שנים.
Tom Cordiner, סגן נשיא מכירות בחברת Avid, הסביר לנוכחים את האתגרים שהחברה מתמודדת איתם עם החלפת ההנהגה שלה לפני כארבע שנים, עלייה של פי 4-2 בכמות ייצור התכנים, פי 10 בכמות הפלטפורמות שיש לתמוך בהן, עלייה של 50% בצריכה של תכנים ועלייה של בין 3 ל-4 אחוזים בתקציב המיועד להפקות אלו. כחלק מההליך החברה החליטה לפתח פלטפורמות שונות, ביניהן MediaCenter המיועד לתת מענה לתהליכי עבודה כוללים במערכות הפקה שונות, ממערכות קטנות ועד מערכות גדולות. Tom נתן כדוגמה את האולימפיאדה האחרונה, שבה מתוך 25 תחנות שידור שהן לקוחות של החברה, 19 השתמשו במערכת MediaCenter שארבע שנים לפני כן לא הייתה קיימת. הפלטפורמה נתנה מענה מהרשת של קובה שכללה 6 משתמשים ועד ל-ABC שכללה 3,500 משתמשים באזורים גאוגרפיים שונים.
בתערוכת IBC הציגה חברת Avid ל-25 רשתות גדולות את הפתרון של החברה לנושא הענן, ובכנס זה חשפה אותו לכלל הלקוחות. שלב המערכת הוא שירות מלא בענן כולל גרסאות של מערכות עריכה, מערכות חדשות ועוד. ההשקה של יכולות אלו תהיה רק ב-NAB שתתקיים באפריל 2017 בלאס וגאס.
לאחר הרצאות הפתיחה התחלק הכנס לשני מושבים: מושב Broacast ומושב צבא וביטחון.
[gss ids="98307,98308,98309,98314,98315,98316,98317,98318,98319,98321,98322,98323,98325,98326" options="timeout=3000" carousel="fx=carousel" name="" style="width:100%"]
תמונות אווירה