המפיק והבעלים של Creative Rebellion, Noam Kroll, פרסם מאמר ב-premiumbeat הכולל כלים כיצד להשיג מראה של סופר 16 מ"מ במצלמה דיגיטלית. הוא כותב: המראה היפה של צילום בפילם סופר 16 מ"מ הנו בעייתי להשגה במצלמות דיגיטליות, למרות שרוב ההפקות כיום הנן עם מצלמות דיגיטליות עדיין קיימים מפיקים שאוהבים לעבוד בפורמט סופר 16 מ"מ ומסיבות טובות. בתמונה יש תחום דינמי גבוה, צבעים נהדרים ותבנית רעש יפה. בגלל סיבות אלו ונוספות עדיין מצלמים בפורמט זה אפילו בסרטים המיועדים להקרנה באולמות קולנוע, לדוגמה אחד המועמדים השנה לאוסקר הסרט קורל.
למרות שמעולם לא יהיה מצב של זהות מוחלטת בין צילום דיגיטלי לצילום פילם עדיין ניתן להגיע קרוב למראה של סופר 16 מ"מ. למשתמשים שרוצים את תמונת הסופר 16 מ"מ להלן מספר טיפים:
צילום נקי במצלמה:
הרבה מפיקים עושים את הטעות ומעלים את הרגישות של המצלמה כדי ליצור את הרעש, אולם רעש דיגיטלי לעולם לא יישמע כמו רעש הקיים בפילם. לכן יש לצלם כמה שיותר נקי ואת הרעש להוסיף בתהליך העריכה, יש לדאוג לצלם באיכות הגבוהה ביותר עם מינימום הפרעות (artifacts). תמיד קל יותר "לקלקל" את חומר הגלם מאשר לתקנו בפוסט.
הימנע מצילום ב-Full Frame:
גודל סופר 16 מ"מ הנו קטן מאוד, בערך בגודל של מצלמת הפוקט של BlackMagic. המשמעות היא שצריך לבצע חיתוך משמעותי בזמן הצילום (crop) שמפחית את עומק השדה. כך שאם רוצים לצלם בסגנון זה יש להשתמש במצלמות Micro Four Thirds או אפילו במצלמות עם שבב קטן יותר כמו מצלמת הפוקט. למשתמשים שיש להם גישה רק למצלמות FF יש להשתמש בעדשות המתאימות לשבבים קטנים יותר ולבחון כל העת את עומק השדה.
צילום ללא חצובה:
צילום ללא חצובה הוא כמובן החלטה יצירתית, אבל סרטים המשתמשים בסופר 16 מ"מ מצולמים ללא חצובה, כיוון שגוף קל של מצלמה קל יותר להחזיק על הכתף.
תכנן צילומים צרים:
כיוון שגודל הפורמט קטן, זווית הצילום צרה יותר ועדשות עם אורך מוקד הנן יעילות יותר על מנת לדמות לסופר 16 מ"מ בצורה אוטומטית. מובן שזה לא אומר שלא ניתן להשתמש בעדשות רחבות, אבל זה ייראה אחרת בצילום עם FF או בסופר 16 מ"מ. במקרים שמצלמים עם שבב גדול להתרכז בצילומי תקריב ובצילומי ביניים.
הוספת רעש בפוסט:
קיימות הרבה אפשרויות של הדמיית רעשים בפוסט כולל FilmConvert, כלי שנועם אוהב. לא ניתן לקבל מראה של סופר 16 מ"מ ללא מעט רעש, כך שיש צורך להשתמש בתוכנה להוספה של רעש לחומר הגלם ולדחוף את הצבעים לצבעים קולנועיים יותר. חשוב לציין שאם השלבים הקודמים לא בוצעו אז הוספת הרעש והצבעים לא תעזור להדמיה נכונה.
הקדימון הבא של הסרט "ברבור שחור" צולם בסופר 16 מ"מ.