אתר EOSHD פרסם טבלאות שונות בנושאים של צילום וידאו. המצלמות המופיעות הנן מצלמות שיושקו ב-2016 מסוג DSLR ומצלמות ללא מראה, מצלמות וידאו מקצועיות כגון C300, FS7 או KineMAX. טבלאות אלו המשמשות מדריך רכישה מיועדות למשתמשים ביתיים ולמשתמשים חובבים, וכוללות את מצלמות BlackMagic לפני שהם פנו לאנשי המקצוע עם השקת מצלמת UESA.


טבלה א’ – פרסים על ביצועים טכניים


1.      A7s II של סוני (4k S-log)


2.      1D c של קנון (4k S-log)


3.      A7r II של סוני (4k S-log)


4.      NX1 של סמסונג (4k Gamma DR)


5.      5D Mark II/III (Magic Lantern Raw)


6.      Cinema Camera של BlackMagic (2.5k Raw)


7.      GH4 של פנסוניק (4k אופציה V-LOG)


8.      G7 של פנסוניק (4k חיתוך פתוח מאשר GH4)


9.      GH4 של פנסוניק (4k פרופיל סטנדרטי)


10. NX500 של סמסונג (4k וחיתוך 2.3x אין Gamma DR)


11. DR100 IV ו-RX10 II (1 אינץ’, 4k וקצב הקלטה 120/240 תמונות בשנייה)


12. A7s של סוני (הקלטה פנימית 1080p)


13. RX1R II של סוני (הקלטה פנימית 1080p)


14. D750/D810 של ניקון (שבב Full Frame, פרופיל שטוח)


15. D5500 / D7200 של ניקון (APS-c, פרופיל שטוח)


16. LX100 של פנסוניק (4k ללא אפשרות החלפת עדשה)


17. 5D Mark III של קנון (צילום 1080p, ללא Magic Lanterm RAW)


18. D5300 של ניקון (APS-c אין פרופיל שטוח)


19. E-M1 של אולימפוס


20. E-M5 II של אולימפוס


 


טבלה ב’ – פרסי ביצועים ועיבוד


1.      D16 של Digital BoLex


2.      הקלטה RAW, 14 ביט Magic Lantern (5D Mark II/III)


3.      1D c של קנון


4.      A7s II של סוני


5.      A7r II של סוני עם Speed Booster


6.      Cinema Camera 2.5K של Blackmagic עם Metabones Speed Booster


7.      NX1 של סמסונג (4k, תמונה “חיה” דומה ל-C300 של קנון)


8.      RX100 IV של סוני (בגלל הילוך אטי 120/240 תמונות בשנייה)


9.      D750/D810 של ניקון (פרופיל שטוח)


10. RX1R II של סוני (עדשה מעולה, איכות של A7r II ב-1080p)


 


טבלה ג’ – ארגונומיה וחוויית הצילום


1.      NX1 של סמסונג (תגובה מהירה, מתוכננת נכון, LCD עליון, עינית ומסך מעולים, שליטה ישירה, תפריטים טובים)


2.      E-M5 II של אולימפוס (מייצב איכותי, תכנון גוף מצוין במיוחד ביחד עם battery grip


3.      GH4 של פנסוניק (שליטה ותפריטים לוגיים, מגוון כלים לעזרת הצלם בתחום הווידאו)


4.      D750 של ניקון (מבנה גוף מעולה, LCD עליון ומסך מפרקים)


5.      G7 של פנסוניק (קלה מאוד, עיצוב לוגי, מגוון כלי צילום וידאו)


6.      5D Mark II של קנון (יתרון בתהליך עבודה RAW, מבנה גוף מעולה)


7.      5D Mark III של קנון (יתרון בתהליך עבודה RAW, מבנה גוף מעולה)


8.      RX1R II של סוני (הארגונומיה הטובה ביותר של סוני, מצלמה מהירה ומגיבה טוב, המצלמה הקטנה ביותר עם שבב FF לצילום 1080p)


9.      D5500 של ניקון (קלה, מסך גדול, שליטה פיזית איכותית ותפריטים טובים)


10. 70D של קנון (מערכת אוטופוקוס איכותית בצילום וידאו, גוף איכותי)


 


מצלמות שלא נעים לצלם בהן


1.      A7s II/ A7r II של סוני (מסורבלת, הדלקה אטית, תפריטים גרועים, כפתורים קטנים, שליטה פיזית ללא “נשמה”)


2.      D810 של ניקון (כבדה, אין מסך נשלף, אפשרויות של חיבור מוגבלות (mount)


3.      1D c של קנון (כבדה, חסרות יכולות וידאו, איו מסך עם מפרקים)


4.      FS100/ FS700 של סוני (מגושמת, מיקום הכפתורים מוזר, אטית)


5.      RX100 IV של סוני (תפריטים גרועים, מגושמת)


 


ציון לשבח


ערך טוב לכסף


·         50D ו-7D של קנון (Magic Lantern RAW)


·         Pocket Cinema Camera של קנון (RAW וProRes)


·         A6000 של סוני (הקלטה XAVC S 1080p, שבב FF עם Speed Booster)


·         G6 / GX7 של פנסוניק (פרטים רבים ב-1080/60p)


·         GH2 של פנסוניק (פרטים רבים ב-1080/24p)


יכולות ייחודיות למחיר


·         Production Camera של Blackmagic (global shutter 4K)


·         PZ1000 של פנסוניק (אורך מוקד גדול ב-4k)


·         E-M1 של אולימפוס (מייצב 5 צירים)


·         E-M5 II של אולימפוס (מייצב 5 צירים)


·         70D של קנון (אוטופוקוס חלק, Magic Lantern RAW)


·         RX100 III (זולה, קטנה, איכות 1080p טובה)


 


למקור המאמר