חברת סוני השיקה בתערוכת IBC את PXW-FX9 (ראה ידיעה באתר AV). מעט קודם, זימנה סוני אירופה מספר צלמים מובילים, ביניהם מנהל הצילומים והמפיק נינו לייטנר (Nino Leitner) ואת אחד המנהלים של אתר Cinema5d, פיליפ בלום, לשוחח עם מפתח המצלמה, יאסו אוודה (Yasuo Ueda) על היכולות של המצלמה ועל ההבדלים העיקריים בין המצלמות. לייטנר ובלום הוזמנו ליומיים, וביום השני אפשרו להם לצלם במצלמה באולפן במזרח לונדון.

מסקנות – מצלמת FX9 היא בעצם FS7 על סטרואידים.

לדברי נינו: “בסוני אומרים שמצלמת FX9 היא לא שדרוג של FS7, אבל היא בהחלט מרגישה כך.  הם לקחו את FS7 כבסיס ושיפרו אותה כמה שאפשר. במחיר של 11,000 יורו ותחילת שיווק בדצמבר, זו ודאי תהיה הצלחה בשוק וההפרש בינה ובין מצלמת EOS C500 Mark II של קנון בסך 4,000 יורו יסלח כיוון שסוני יכולה הייתה להיות נועזת יותר בעיצוב מחודש של הקונספט שעדיין מבוסס מאוד על ה- FS7. נקווה שהם יוסיפו אפשרות של 6k בדרך זו או אחרת.

על כל פנים, האיכות הגבוהה של המיקוד האוטומטי מתאים להפקות מקצועיות, והשילוב של מראה איכותי, שבב Full Frame ופרופיל S-Cinetone, יניב למצלמה הצלחה ואהבה רבות בחברות הפקה ברחבי העולם.”

למאמר המלא

לראיון

חומרי הגלם והתרשמות