הוכרזו המועמדים לקטגוריית הסרט הטוב והצילום הטוב ביותר. בשלב הזה נבחרו 11 סרטים. 7 סרטים צולמו בציוד דיגיטלי, סרט אחד צולם בשילוב של ציוד דיגיטלי ופילם ושלושה צולמו בפילם (סופר 35 מ”מ, סופר 16 מ”מ ואחד ב-65 מ”מ).


כמו הסרט של טרנטינו “שמונת השנואים” (שמועמד לאוסקר בעבור הצילום), גם בסרט “האיש שנולד מחדש” השתמשו בפורמט הדיגיטלי הגדול ביותר הקיים כיום עם מצלמת אלקסה 65 של Arri.


השנה ה-C300 לא מופיעה ברשימות (זה מפתיע כי בהחלט יש לה מקום בתחום של צילום סרטי דוקו וסרטים של מפיקים עצמאיים), ולמרבה ההפתעה אין גם אף מצלמת סוני, אפילו לא F65, מה שמראה שיש לסוני עדיין הרבה עבודה על מנת לשנות את התדמית של החברה מתחום הווידאו לשידור בלבד.


להלן הרשימה:


·         מצלמות אלקסה של Arri בחמישה סרטים


·         מצלמות של RED בשלושה סרטים


·         מצלמות פילים של Arri בשלושה סרטים


·         מצלמות DSLR, ללא מראה, מצלמות ביתיות בשני סרטים (רק בחלקים מסוימים)


·         מצלמת פילם Panavision בסרט אחד


·         מצלמת EOS של קנון בסרט אחד (חלקים בלבד)


 


להלן המפרט לפי הסרטים של המועמדים לזכייה בסרט הטוב ביותר:


מכונת הכסף (מנהל צילומים Barry Ackroyd)


צולם בדיגיטל ובפילם במצלמת Arricam LT, מספר קטעים צולמו ב-C500 של קנון, הצילום בוצע ב-4k Canon RAW, המאסטר ב-2k. עדשות Angenieux Optimo Lenses ו-Panavision Primo Lenses


גשר המרגלים (מנהל צילומים Janusz Kaminsky)


פילם ואנמורפיק, מצלמות Arricam LT, ,Arricam ST, Arriflex 435 ו- ,Arriflex 325עדשות אנמורפיות Hawk V-lite, V-Lite Vintage ’74 ו- V-Plus 


ברוקלין (מנהל צילומים Yves Bélanger)


צולם במצלמות אלקסה XT של Arri, עדשות: Zeiss Master Prime, Super Speed  ו- ,Leica Summilux-Cהוקלט בפורמט ArriRAW


מקס הזועם: כביש הזעם (מנהל צילומים)


צולם במצלמות Alexa M, Alexa Plus של Arri, Cinema Camera של BlackMagic, צילומים ספורים ב-5D Mark II של קנון וב-E-M5 של אולימפוס. עדשות: Panavision Primo, Primo Zoom, Ultra Speed ו-  Angenieux Optimo


להציל את מארק וואטני (מנהל צילומים Dariusz Wolski)


מצלמות RED מהדגמים Epic  ו- Scarletעם השבב Dragon, מצלמת GoPro מדגם Hero 4 (h.264), עדשות: Fujinon Premier Cabrio, Angenieux Optimo  ו- ,Optimo DPהקלטה ב- Redcode RAW 6K


האיש שנולד מחדש (מנהל צילומים Emmanuel Lubezki)


Alexa 65 של Arri, עדשות Hasselblad Prime 65, Alexa XT ו Alexa XT M. ו- RED Epic Dragon למספר צילומים, עדשות: Hasselblad Prime 65, Panavision Primo סדרת C,  Leica Summilux-C ו- Zeiss Master Prime 


חדר (מנהל צילומים Danny Cohen)


מצלמת RED Epic Dragon, עדשות: Panavision Primo  ו- ,Ultra Speed MKIIהקלטה ב- Redcode RAW


ספוטלייט (מנהל צילומים Masanobu Takayanagi)


מצלמות Arri Alexa XT, ,Panavision Lightweight עדשות: PCZ Super Speed Z-Series MKII, Ultra Speed Z-Series MKII ו- ,Angenieux Optimoהקלטה ArriRAW


 


להלן המפרט לפי הסרטים של המועמדים לזכייה בצילום הטוב ביותר:


Sicario (מנהל צילומים Roger Deakins)


Alexa XT M, Alexa XT Plus, ,Alexa XT Studio עדשות: Zeiss Master Prime 


שמונת השנואים (מנהל צילומים Robert Richardson)


צולם בפילם במצלמת Panavision 65 HR, ,Panavision Panaflex System 65 עדשות: Panavision APO Panatar


Carol (מנהל צילומים Edward Lachman)


צולם בפילם ב-ArriFlex 416, סופר 16 מ”מ, עדשות: Cooke Speed Panchro, Varopanchro, Zeiss Master Zoom, Angenieux HR ו- Cooke S4/i


האיש שנולד מחדש (מנהל צילומים Emmanuel Lubezki)


Alexa 65 של Arri, עדשות Hasselblad Prime 65, Alexa XT ו- Alexa XT M. Panavision Primo מסדרת C עם עדשות Leica Summilux-C ו- RED Epic Dragon למספר צילומים


מקס הזועם: כביש הזעם (מנהל צילומים)


צולם במצלמות Alexa M, Alexa Plus של Arri, צילומים ספורים ב-5D Mark II של קנון וב-E-M5 של אולימפוס