מדובר במצלמה בעלת כושר דגימה של 4K, שלכאורה נראית מעל ומעבר לדרישות המקובלות בתעשייה. אולם זהו רושם של מי שאינו מתמצא במה שקורא בשטח. שכן בבתי הקולנוע בישראל אין – בינתיים! – מסכים שיכולים להכיל ולנצל את האיכות של F65, אבל זה ממש בדרך. "וכשאני אומר מסכים גדולים, אני מתכוון למסכים של למעלה מ 70 מטרים רוחב ו-2.70 גובה. כמו מסכי הפאנאוויז'ן של פעם", מסביר ירון.
אולם מחוץ לבתי הקולנוע הולכת ומתפתחת במהירות נישה חדשה, שתיצור דרישה חזקה להפקות באיכות 4K, והיא – תערוכות בינלאומיות. "זהו שוק חדש שמתפתח במהירות עצומה ושדרוש הפקות ברמות גבוהות של הפרדה", מסביר ירון. מדובר בהפקות שדרשו שילוב של ויזואליה עם אנימציה ומצגות…"
בגדול ירון רואה את שוק ההפקות כמתחלק לשלושה תחומים: סרטי עלילה, פרסומת לקולנוע או טלוויזיה, ויצירת סרטים איכותיים לתערוכות בינלאומיות. הוא לא מזכיר את ענף הטלוויזיה משום ש"למרות שאצלנו באוטופיה זהו ענף כלכלי גדול – הרי שמבחינה טכנולוגית הוא די נעצר. ההתפתחות הטכנולוגית קורית בעיקר בתחומים האחרים שהזכרתי…"
ירון שב בשמחה לדבר בשבחיה של ה- F65, כאשר הוא אומר: " נכון להיום זו המצלמה היחידה שמאפשרת צילום והפקה של כושר הפרדה של 4k"
"טכנולוגית הוכח עתה שאפשרי לייצר שבב של 4K. הקטע החשוב יותר, כעת, הוא מה קורה לאחר השבב. מה קורה עם מעבד הווידיאו? מה קורה מערכת עיבוד התמונה? עם מערכת הקלטת התמונה? עם הדגימה? איך מייצרים מערכות ניטור וניתוב שינצלו את האיכות הזאת. ולאחר מכן: על מה אנחנו מקליטים? מה המדיה שתהיה מסוגלת לקלוט את המידע העצום הזה, מבלי להתחמם ומבלי להרוס את חומר הגלם. ולאחר שנמצאה המדיה ונדחסה לתוך קופסה, (מקליט של סוני המבוסס על SSD) צריכים לפתח מערכת שתייצר קבצים רפרנסיים לצפייה. חשוב לזכור שאנחנו מדברים על קצבים אדירים של מידע. כמעט 3.1 ג'יגה לשנייה"!
ויש כבר עומדים בתור. חברה קנדית שמצלמת בימים אלה סרט תלת ממד על ירושלים, הזמינה את המצלמה לשבוע של צילומי חוץ. אחריה ממתינה חברות נוספות
נקודה נוספת, רלוונטית מאד, מעלה איווי טבצ'י, הבעלים של אוטופיה. הנושא: שיתוף אנשי הפוסט בפרוקדשן, כבר מהישיבה הראשונה. ": "עברו הזמנים שצלמים מצלמים, ונותנים לאנשי הפוסט לשבור את הראש. כבר כמה שנים טובות הפוסט הוא חלק בלתי נפרד מהפרודקשן וכשנכנסים להפקה, אנשי הפוסט חייבים להיות נוכחים בישיבות הפקה, מהרגע שהוחלט באיזו מצלמה מצלמים ובאיזו טכנולוגיה.
"לצערי, בארץ אנחנו מאד רחוקים מהתפיסה הזאת. מההסכמה שחייבת להיות אינטגרציה מוחלטת בין הפרודקשן לפוסט. אני מקווה שהגישה הזאת תוטמע גם אצלנו, ומה שיותר מהר…"