בסוף השבוע שעבר השיקה פנסוניק גרסה מוקטנת ל- VariCam 35מצלמת הקולנוע של החברה, VariCam LT, מצלמה לצלם בודד המבוססת על המצלמה שהושקה בשנה שעברה בגרסה קומפקטית. הצלם הגרמני Matthias Bolliger לקח את המצלמה להתרשמות ראשונה באירוע ההשקה (לפרט הטכני של המצלמה).
הוא אומר: "במסגרת הזמן המועט שהיה לי לבחון את המצלמה נוכחתי לדעת שפנסוניק הקדישה מחשבה לתכנון המוצר כולל דברים קטנים החשובים לצלם בודד. לדוגמה, ניתן להסיט את המכתוף קדימה ואחורה על מנת לאזן את המצלמה בצורה מושלמת, מה שלא ניתן במצלמת FS7. ניתן להעביר את התפרטים לעינית כמו שקיים ב-Amira של Arri, וקיימים לחצני גישה מצד שמאל לשליטה על התפריטים. בשונה ממצלמות "ארגונומיות" אחרות נראה שמצלמה זו יכולה להפוך לכלי שמאפשר לצלם עבודה מהירה. עם זאת נראה שמהירות ההדלקה של המצלמה זהה למהירות של VariCam 35, 40 שניות, שזה הרבה זמן.
המצלמה הייתה מאוזנת טוב והכול הרגיש נוח, למעט העינית שלא ניתן היה בעבורי להסיט אותה מספיק לשמאל. מובן שניתן להשתמש בעיניות של חברות אחרות."
איכות:
צפייה בחומר הגלם (ניתן לראות את חומר הגלם באיכות המקורית ב-Vimeo) בתוצאה דומה מאוד ואפילו זהה למצלמת VariCam 35, חלק ניכר נובע מהעובדה שהשבב והעיבוד בתמונה זהים בשתי המצלמות, כאשר ההבדל העיקרי בין המצלמות הוא כוח העיבוד וסוגי פורמטי הרישום.
התמונה נראית רכה, וכמו מצלמת VariCam 35 שחזור הצבע, איכות התמונה והתחום הדינמי מספקים את התמונה ברמות רגישויות שונות, יכולות אלו הנן חשובות ביותר להפקות ברמה גבוהה. יכולת זו אינה שכיחה במצלמות קולנוע הקיימות כיום.
ניתן למתג את המצלמה בין רגישות 800 לרגישות 5000, שתיהן במצב native. נראה שהתוצאות בצילום ברגישות גבוהה טובות למרות שיש מעט רעש. ההבדל בכמות הרעש במצבים השונים הוא מזערי. לדבריBolliger המצלמה יכולה לשמש להפקות דוקו בצורה טובה גם במצבים של תנאי תאורה מוגבלים.
ניתן לצלם במצלמה גם בקצב של 240 תמונות בשנייה באיכות 2k שזו תוספת נחמדה שמצלמה במחיר דומה C300 Mark II לא מספקת, אבל אם משווים את היכולת הזו למצלמת VariCam 35 ניתן לצלם במצלמה החדשה רק באיכות 2k במצב חיתוך במקודד האיכותי פחות LT.