מצלמת Sigma fp תצא לשוק בקרוב ולצלם הדוקו ג’וני בהירי מאתר Cinema5d היה מזל להניח את ידיו על אחת כזו. אולם, היות שזו עדיין לא הגרסה הסופית כיוון שהחברה עדיין מכיילת את התוכנה של המצלמה, ההתייחסות לאיכות התמונה כפי שהיא מופיעה במאמר עשויה להשתנות. הסקירה עוסקת ב:

  • הפילוסופיה של המצלמה
  • מבנה התפריט
  • איכות התמונה
  • חוזקות (ללא סדר מיוחד)
    • המחיר – 1,899 דולר, מחיר תחרותי מאוד למצלמת Full Frame עם הקלטת RAW
    • קומפקטית – מאפשרת צילום בצורה לא נראית
    • איכות הבנייה –מרשימה מאוד, יש לה מבנה של יצירת מופת
    • הקלטת CinemaDNG RAW פנימית (על כרטיס SD) וחיצוני על כונן SSD.
    • רגישות יוצאת דופן לאור
    • משך זמן עבודה עם סוללות
    • המצלמה אינה מתחממת (בדיקה אינה סופית)
    • אפשרות הקלטת עוצמה שונה של סאונד בכל ערוץ
  • חולשות (ללא סדר מיוחד)
    • תופעה של ריצוד המופיעה תדיר, בכל מיני איכויות וקצבים. בחלק מחומרי הגלם נדרש פילטר לתיקון את הבעיה בפוסט
    • המיקוד האוטומטי מבוסס ניגודיות אך המצלמה נאבקת לשמור בזמן מעקב אחרי עצמים נעים
    • מערת הייצוב הפנימית עובדת רק בMOV
    • קיימים מספר פרופילי צבע, log איננו אחד מהם
    • טעון שיפור בתפריטים, ואפשרות לגמישות רבה יותר בהקצאה של יכולות לכפתורי המצלמה
    • חצי לחיצה על כפתור הצמצם מחשיכה את המסך לכהה יותר לזמן קצר
    • למצלמים צילומים אנמורפיים, הפונקציה de-squeeze לא זמינה
    • אין אפשרות להקלטת 4k בקצב של 60 תמונות בשנייה
    • צילום CinemaDNG 12bit רק בקצב של 24 תמונות בשנייה, צילום בקצב 25 תמונות בשנייה רק ב8 או 10 ביט
    • לא ניתן לצפות בחומרי גלם שצולמו במצלמה CinemaDNG או למחוק קובץ (לדברי החברה, זה יתווסף בעדכון חומרה)
    • רצוי שיהיה ציון שחומר הגלם הוא מסוג CinemaDNG RAW, כך שיהיה קל לזהותו בתוכנת DaVinci Resolve
    • לא ניתן לטעון או להפעיל את המצלמה על ידי מתח חיצוני כאשר היא דולקת
    • המטען אינו כלול בחבילה, ושימוש במצלמה כמטען לא יעיל ביום צילומים
    • בעת הנחת העינית על המסך לא ניתן להשתמש במיקוד לחיצה, גם גלגלי הניווט אינם עובדים כדי להזיז את נקודת המיקוד
    • הגדלה לצורכי מיקוד בזמן הקלטה אינה עובדת רק במצב המתנה
    • העינית של המצלמה איכותית, אך הדיפוטר שלה מוגבל (פלוס אחד מינוס 2)
    • לא ניתן לבצע בקרת סאונד
  • דברים שחסרים:
    • מסך מצוטדד או מתהפך
    • מערכת ייצוב פנימית
    • יציאת סאונד
  • הטווח הדינמי בפורמט MOV מוגבל ל8stops
  • בדיקות מעבדה – תחום דינמי ו Rolling Shutter

מסקנות:
מצלמת fp היא הניסיון הראשון של סיגמא להיכנס לשוק המצלמות ללא מראה שמצלמות וידאו. הייחודיות של המצלמה היא בקומפקטיות, בניידות ובגודל השבב והיכולת לצלם בפורמט RAW. ניידות היא: “להוציא את המצלמה ולהתחיל לצלם”. נקווה שסיגמא תשקול בחיוב פיתוח של עדשות קומפקטיות מיוצבות עם ממשק עדשה L (זום ואורך מוקד קבוע) שילוו את המצלמה.

לא ברור לחלוטין מיהו קהל היעד של המצלמה. פורמט RAW ללא דחיסה הוא מעולה עבור יצירת סרטים, אבל לעבודה יומיומית (דוקו) זה ממש כאב. נקווה שהם ישלבו את פורמט MOV בצורה טובה יותר במצלמה.

בנושא של תחום דינמי, כאשר בוחנים זאת מול לוחות כיול, הם לוחות כיול, אך עדיין דורשים התייחסות. מה שקובע בסופו של דבר הוא התמונה הסופית שיוצאת מהמצלמה, וזה עניין של טעם שניתן לבחון בחומרי הגלם שצולמו בסקירה.

בהירי מציין שהוא שמח לדווח שבשיחה עם אנשי סיגמא נאמר כי הם מחויבים לשפר את היכולות של המצלמה על ידי עדכון חומרה במידת האפשר.

הווידאו צולם עם מצלמת SIGMA fp (החומרה הסופית, אבל לא התוכנה) מצב צילום: NTR, קצב 23.97 תמונות בשנייה, פורמט הקלטה: הרב CinemaDNG 12 ביט (ביצועי Mai-san הוקלט  ב8 ביט) וגם מספר צילומים ב-MOV, עדשות: 24mm, 45mm בממשק L ועדשת 24-70 ממשק קנון EF כל העדשות של סיגמא. 95% מהצילומים בוצעו על חצובה, השאר צולמו ללא חצובה וחלקם יוצב בפוסט. כל הצילומים בוצעו ללא תאורה.

הוידאו נערך ב DaVinci Resolve גרסה 16 גרסת בטא (תוכנת פרמייר אינה תומכת בRAW באופן מלא) עיבוד הצבע בוצע עם Lutify.me

למקור המאמר