הצלם והשותף באתר cinema5d ג’וני בהירי פרסם התרשמות ראשונה של מצלמת X-T2 של פוג’י כולל חומרי גלם. הוא כותב: “פוג’י ידועה כיצרנית של ציוד צילום, ושילבה לראשונה אפשרות הקלטה 4k במצלמת X-T2. ההתרשמות הראשונה הייתה עם מצלמת בטה.

יתרונות המצלמה (לא לפי סדר חשיבות):

  • מצלמה עולמית UHD ב-25 או 24 תמונות בשנייה לא שזירה, קצבי צילום משתנים עם 60 תמונות בשנייה ב-HD.
  • יציאת F-log 4:2:2 (8 ביט) דרך HDMI למקליט חיצוני. משתמשים רבים יעדיפו מעל 8 ביט אבל עם החומרה הקיימת בשוק צריך להיות מציאותיים.
  • העינית מעולה.
  • מסך LCD טוב וניתן להטות אותו.
  • אין כפתור לצילום וידאו, לחצן הצילום (סטילס) משמש גם לווידאו למשתמשים שלא מעוניינים לצלם סטילס כאשר מצלמים וידאו, וזה יתרון כיוון שהכפתור ממוקם בצורה טובה יותר, אבל למשתמשים אחרים זה יכול להיות חיסרון.
  • בצילום של ריאיון ארוך המצלמה לא התחממה ברמה של הפסקת ההקלטה.
  • תופעת Rolling shutter נראית בסדר ב-HD וממוצעת ב-4k.
  • איכות הסאונד הרבה יותר טובה ממצלמות קטנות עם חיבור מיקרופון.
  • זמן עבודת סוללה טוב. צילום עם שלוש סוללות (אחת במצלמה ושתיים בידית האחיזה) הספיק ליום צילומים מלא.
  • ידית האחיזה VPB-XT2 יכולה לשמש כמטען מהיר.

חסרונות:

  • המצלמה עם עדשה סטנדרטית יכולה להתאים למתאם חצובה קצר בלבד (כדי לפתור את הבעיה ניתן להשתמש בידית האחיזה).
  • שילוב של המצלמה עם ידית האחיזה ועדשה XF 16-55mm f/2,8 יצר חוסר איזון והמצלמה נטתה לצד שמאל.
  • כיסוי העינית הנו קשיח ולא ניתן להחלפה.
  • כיסוי יציאת האוזניות בעייתי לפתיחה.
  • מצב ההגדרות הסטנדרטי של רגישות וצמצם הוא “סיבוב חופשי”, כאשר לוחצים על כפתור הנעילה לא ניתן להזיז אותן. צריך שההגדרות הסטנדרטיות יהיו נעולות וכאשר לוחצים ניתן לשנות.
  • בשלב הבדיקה אפשרות punch-in zoom על מנת לוודא מיקוד אינה עובדת.
  • בשלב הבדיקה שינוי רגישות בזמן צילום אינו אפשרי.
  • בשלב הבדיקה שינוי איזון הלבן בזמן צילום אינו אפשרי.
  • תופעת aliasing/moiré מופיעה במצבים שונים ב-4k. ב-HD התופעה ברורה יותר.
  • העינית והמסך נעולים על המיקום האחרון. אם הצילום האחרון היה עם העינית, לאחר כיבוי והדלקה של המצלמה המסך לא יידלק.
  • ממשקי המיקרופון והאוזניות ממוקמים במקומות נפרדים (מיקרופון על הגוף, אוזנייה בידית האחיזה).
  • בשלב הבדיקה waveform אינו זמין.
  • במצבים מסוימים נראה שלוקח יותר זמן לכתוב על הכרטיס.
  • אין כל תצוגה של יחסי מסך למעט 16:9.
  • לא כל הפונקציות בתפריטים עובדות כאשר נמצאים במצב וידאו.
  • מערכת המיקוד האוטומטי איטית בצילום 24p לעומת 60p.
  • שימוש בשני כרטיסי SD הקיימים במצלמה תקף רק לצילום סטילס.
  • כאשר מטעינים את הסוללה במטען נורית המטען הנה ירוקה, וזה מבלבל.

לסיכום:

ג’וני מציין שהוא לא רוצה לסכם לאור העובדה שהבדיקה של המצלמה הייתה בגרסת בטה. הגרסה הסופית אמורה להגיע בסוף חודש אוגוסט. מה שהוא מציין שיש פוטנציאל למצלמה ופוג’י צריכים להחליט לאיזה כיוון הם הולכים. כמו כן הוא מקווה שפוג’י ישלבו F-log, גם ברמה של 8 ביט (4:2:0).

הגדרות הווידאו:

צולם ב: 4k/24p, הדמיית פילם: Pro Neg. Std, נערך בפרמייר פרו, לא בוצעו כל תיקוני צבע, במספר צילומים שונתה החשיפה, הקלטת הסאונד במצלמה עם Machico-san.

למקור המאמר