מנהל הצילומים זוכה הפרסים, מתיו אולרד (Matthew Allard), פרסם באתר News Shooter סקירה מלאה של היכולת החדשה המאפשרת הקלטה של ProRes RAW עם מצלמת Lumix S1H של פנסוניק.
הוא כותב:

“לפני מספר שבועות חברת פנסוניק הודיעה שהיא מאפשרת יצוא של אות RAW ממצלמת Lumix S1H שניתן להקלטה על המוניטור המקליט של Atomos מדגם Ninja V.

המצלמה מאפשרת הפקה של אות RAW באיכות 5.9k עד לקצב של 30 תמונות בשנייה. אות הRAW מוקלט בפורמט ProRes RAW.”

הסקירה בוצעה עם גרסאות בטא של התוכנה (מצלמה ומקליט) ויהיו כנראה שינויים בגרסאות הסופיות.
הסקירה כוללת:

  • רקע
  • הדרך לתוצאה
  • הגדרות למצלמה ולמקליט
  • דברים חשובים שצריך לקחת בחשבון
  • איכות וקצב הקלטה אפשריים
  • כיצד זה עובד
  • ההבדל בין הקלטה הפנימית לחיצונית
  • ההבדל בשימוש במצלמה
  • גודל הקבצים
  • עבודה עם קובצי ProRes RAW
  • מגבלות
  • מצלמת Lumix S1H מצטרפת למצלמות Z6 ו- Z7 של ניקון
  • פורמט ProRes RAW זוחל
  • האם צריך RAW?

הוא מסכם:
“מצלמת Lumix S1H היא מצלמה די טובה כבכר עכשיו, אבל יכולתה מצלמת EOS R5 של קנון להקליט 5.9k RAW (גם אם היא חיצונית) תשמור על המצלמה רלוונטית יותר לעתיד.

מצבי ההקלטה הפנימיים באיכות 5.9k ו-6k נתנו לי הרגשה שיש עוד למה לשאוף. בבדיקה שביצעתי שנה שעברה (ראה ידיעה באתר AV) מצאתי שחסרים פרטים, הוספת האפשרות של איכות הקלטה טובה יותר ל5.9k בהחלט משפרות את המצב.

אני באופן אישי לא מעריץ גדול של מקליטים חיצוניים. הם היו נהדרים כל עוד המקודדים (codec) בתוך המצלמה היו באיכות נמוכה, אך כיום כל כך הרבה מצלמות הן בעלות יכולות הקלטה איכותיות במצלמה. בשנת 2020, השימוש במכשיר מקליט חיצוני במצלמה כזו נראה לא אינטואיטיבי. עם זאת, אם מחפשים מעט איכות נוספת, מדובר באופציה לא רעה.

הדבר הטוב ביותר במצלמה הוא שניתן להרים אותה ולהתחיל לצלם מבלי להשתמש במתקוניםץ ברגע שצריך להתקין את המקליט בחלק העליון, לחבר כבל HDMI ואז ולהוסיף סוללות אתה מאבד חלק מהקומפקטיות והקלות של השימוש. למרות זאת, נחמד שיש את האפשרות להקליט RAW באיכות טובה יותר אם אתה צריך או רוצה, זו איננה אופציה יקרה.

ProRes RAW מקדם את המצלמה בכיוון הנכון, אבל זו לא קפיצה, יותר עליית מדרגה.”

למקור הכתבה