צילום ב-RAW (הקלטת המידע שמופק מהשבב ללא כל עיבוד אלקטרוני) נחשב לקסם, ניתן לבצע “טעויות” בצילום כמו חשיפה ואיזון לבן ובהמשך ניתן יהיה לתקן את השגיאות בפוסט. אולם המשמעות המיידית היא שחייבים לשמור על תהליך עבודה מאוד מוקפד – יותר זיכרון, זמן עבודה ארוך יותר בפוסט ועוד.
המפיק ביורן קורטנבאך (Björn Kurtenbach), הבעלים של חברת ההפקות הגרמנית Kurtenbach Film טוען שזה קצת יותר מורכב ולא כל כך קסום.

הוא מציין שהמצלמות המודרניות כוללות טכנולוגיות שונות המפיקות כעת תמונה שניתן לשלוט עליה ברמות שלא היה ניתן בעבר וניתן להפיק תוצאה איכותיות גם ללא צילום ב RAW.
הוא משתמש במצלמה EOS-C300 Mark III של קנון כבר שנתיים להפקות טלוויזיוניות וכן לפרסומות והפקות עצמאיות ונחשף לראשונה לפתרון של קנון ל RAW Light שנחשב ליותר פרקטי בגלל גודל הקובץ.

חברות שונות מאפשרות קידוד של חומרי הגלם בפורמט XF-AVC שמאפשר הקלטת 4k ברזולוציה DCI/UHD, ב10 סיביות 4:2:2, בעוד שצילום 1080p ניתן להגיע ל12 סיביות 4:4:4, שניהם שדות I בלבד. כמו כן, ניתן להקליט גם בדחיסה גבוהה יותר GOP (קבוצה של שדות)

בסרטון הוא מראה בדיקות ותוצאות שהוא משווה זו לצד זו ומציין שעבורו פורמט XF-AVC מספיק טוב.

00:00 – פתיח מבוא
01:37 – מהו RAW Light
03:18 – הצהרה טכנית
04:13 – צילום משימות שמאתגרות את העיבוד
05:36 – התמודדות עם פרטים
07:43 – חמישים תמונות בשנייה ב10 סיביות
08:28 – תחנת רכבת
09:51 – כלי פיתוח Cinema Raw
11:12 – עשר סיביות מול 12 סיביות
12:56 – רגישות גבוהה
13:47 – חשיפת יתר
14:42 – סיכום