עולם הטלוויזיה והקולנוע משתנה, המעבר מאנלוגי לדיגיטלי מצריך סטנדרטים חדשים, האקדמיה לאומנויות ומדעים קולנועיים המפיקה את פרסי האוסקר (Academy of Motion Picture Arts and Sciences) פרסמה סטנדרט הנקרא AECS 101, שמיועד לנהל את כל נושא הצבע בכל תהליך ההפקה של סרטי הקולנוע והטלוויזיה משלב הצילום ועד העריכה, האפקטים הוויזואליים, הפקת מאסטר, הקרנות, ארכיב ויצירת מאסטרים חדשים בעתיד. הסטנדרט מבטיח עקביות של הצבע כדי לשמור על המראה של מפיק התוכן.
בנוסף ליתרונות היצירתיים, ACES מספק פתרונות לבעיות משמעותיות בהפקה, בפוסט, בהפצה וארכיון שנוצרו כתוצאה מהמגוון ההולך וגדל של המצלמות הדיגיטליות והפורמטים הנמצאים בשימוש, כמו גם הגידול במספר ההפקות הנשענות על שיתוף פעולה עולמי באמצעות שיתוף קבצי תמונה דיגיטליים משותפים.
ACES הוא פורמט חינמי, פתוח ובלתי תלוי במכשירים, שניתן להחיל כמעט על כל תהליך עבודה בהווה או בעתיד. הוא פותח על ידי מאות מבכירי המדענים, המהנדסים ומשתמשי הקצה בענף, שעבדו יחד בחסות האקדמיה לאומנויות ומדעים קולנועיים.
איגוד מהנדסי הקולנוע הטלוויזיה (SMPTE) פרסם וובינר לגבי הפורמט
00:00 – הכרזות של SMPTE
05:30 – התחלת ההסבר על הפורמט
06:50 – מהו ניהול צבע
09:20 – מהו ACES
42:30 – המצב כיום והעתיד של ACES
52:40 – דיון של כל המשתתפים