עסקה

עולם האינטרנט מהווה כיום חלק מרכזי בתהליך העבודה של עולם הווידאו המקצועי, החל  מגופים קטנים שעושים הכל בבית ברמות של גיבוי בענן, רישוי תוכנות, העברת תכנים ללקוחות והעלאה של התוצרים לרשת, וכלה בגופים בינונים וגדולים שמצריכים העברה של חומרי גלם משרת מרכזי לצורכי עריכת Offline העברת תכנים לאולפני סאונד חיצוניים ולאומני אפקטים ועוד.

סלקום הודיעה הבוקר שהיא חתמה על מזכר הבנות לפיו היא רוכשת 70% (בעלות של 100 מיליון שקל) ממיזם הסיבים IBC – חברה שפורסת תשתית של סיבים אופטיים והייתה בבעלות חברות חשמל, Cisco ו- ViaEuropa. לפי המזכר, 70% מהחברה יהיו בבעלות סלקום והיתרה בבעלות חברת חשמל.

ניר שטרן, מנכ"ל סלקום ציין: "השקעת סלקום ב  IBC תאפשר את המשך פעילותה ואפשרות להציע בשלב ראשון שירותי אינטרנט על גבי סיב ל 150,000 משקי בית הנמצאים באזורי הפריסה הנוכחיים של IBC. היעד שלנו לפריסת סיבים של סלקום ו-IBC הוא הגעה למעל 500,000 משקי בית בתוך 3 שנים, לכ-900,000 ו-1,200,000 משקי בית אחרי חמש שנים ועשר שנים, בהתאמה".

ההערכה היא שהעסקה תצא לפועל בקרוב לאחר אישורים רגולטוריים ועוד, בין מספר שבועות למספר חודשים מועט.

בתמונה מימין: מנכ״ל חברת החשמל, עופר בלוך, יו״ר קב׳ סלקום, עמי אראל, יו״ר דירקטוריון, חברת החשמל האלוף במיל' יפתח רון-טל, מנכ״ל קב׳ סלקום, ניר שטרן ו-יו״ר דירקטוריון חברת IBC , דורון כהן (צילום: סיון פרג)