הבמאי והצלם מתאו ברטולי (Matteo Bertoli) לקח את האיפון 11 פרו מקס לבדיקה בפארק הלאומי סקויה. הוא בחר לבדוק את העדשה הרחבה של האיפון, והיכן טוב יותר לבחון זאת מאשר ביער מלא עצים עצומים?

צריך להפריד בין בדיקת צילום סטילס וצילום וידאו. בצילום הסטילס הוא כותב: “במצלמת 11 פרו ניכר שיפור משמעותי כאשר מתייחסים לדגם הקודם. התמונות טובות יותר, מצב צילום לילה מטורף, צילום פורטרט משופר ועם צילום בזווית רחבה מספיק. הבדל גדול כאשר רוצים לצלם תמונות נוף או ארכיטקטורה.
בצילום וידאו: “ראיתי שיפור מסוים בתחום רעשי התמונה (בצילום טלה-פוטו וצילום רחב) בעיקר תיקון של באג שהיה קיים בדגם הקודם. לדוגמה, התחום הדינמי בדור הקודם לא עבד טוב עבורו, גווני העור נראו מוזרים מאוד וכאשר צילמתי שקיעה או זריחה היה משהו מוזר איך המצלמה מטפלת בחשיפות יתר.”

מערכת היישום מדהימה. מבחינתו, השימוש במייצב כבר מיותר בשלב זה. הוא מציין שהוא לא ראה אף פעם תוצאה טובה כל כך, גם במצב של צילום בזווית רחבה (ששם אין מייצב אופטי). התוכנה עושה עבודה טובה בייצוב של התמונה. בפועל לא השתמש בחצובה והסליידר שהביא איתו כיוון שפשוט לא היה צריך.
הוא מציין שהתמונה הרחבה אינה חדה כלל, ולכן הוא אוהב את התוצאה מאד. “הגענו למצב שהשבבים מפיקים תוצאה חדה מאוד, במיוחד כאשר מצלמים ב-4k. וזה לא קורה רק בטלפונים אלה גם במצלמות אחרות ולכן יותר צלמים משתמשים כיום בפילטרים מרככים בתדירות כזו. כדי לרכך את חשיפות היתר, הפחתת הניגודיות ויצור תמונה פחות חדה ויותר אורגנית.
שתי המצלמות האחרות גם הן חדות מדי לדעתו. הוא מציין שצילום בזווית רחבה מייצר יותר רעש, במיוחד בצילום בתנאי תאורה קשים או צילום בתוך מבנה והוא לא ממליץ לצלם בזווית זאת בתנאים אלו.

יש לציין שהוא מאד אוהב את הצילום הרחב כי הוא פותח המון הזדמנויות ליוצרי תכנים כיווו שבפועל ניתן לקבל תמונה טובה באורך מוקד של 13 מ”מ, בנושאים אחרים לא מצא שום שיפור נוסף. המצלמות באיפון מובילות על שאר המצלמות בטלפונים של חברות אחרות וכל שנה יש שיפור נוסף.

הדבר החשוב הוא היישום Filmic Pro. הגרסה האחרונה מדהימה, במיוחד שניתן להקליט את הצילום עם מספר מצלמות באותו זמן.

בבדיקה בחן את המצלמה כפי שהיא. כל החומרים צולמו עם מצלמת איפון 11 פרו מקס, עם היישום המקורי של המצלמה (היישום Filmic Pro לא עובד טוב עם הגרסה הזו של הטלפון, אבל הם עובדים על כך) ועם Shoulderpod על מנת שיהיה יותר נוח להחזיק את המצלמה וזהו.

כל הצילום בוצע ב-4k בקצב של 60 תמונות בשנייה והועבר ל24 תמונות בשנייה. הוידאו נערך ב DaVinci Resolve גרסה 16 של BlackMagic. לצורכי עיבוד הצבע השתמש עם לוחות הצבע Buttery לאיפון.