הצלם גנת’ר מאצ’ו (Gunther Machu) פרסם באתר CineD בדיקת מעבדה של מצלמת URSA Mini Pro 12K שפורסמה בשני חלקים. החלק הראשון מתייחס לנושא Rolling Shutter ותחום דינמי. בסקירה בוחן צילום ברזולוציות שונות: 12k, 8k ו-4k וכן המרות של חומרי הגלם.

הוא מסכם את החלק הראשון:
“כאשר בוחנים את הרזולוציות השונות, המסקנה ברורה – אם אפשר להתמודד עם עלויות המדיה לאחסון קבצי 12k, אני מציע לצלם ב- 12k כיוון שכך מתאפשרת גמישות מרבית בפוסט.

פשרה טובה היא צילום ב-8k – במצב זה המצלמה עוברת לקריאה מהירה של המידע מהחיישן ל- 7.8 אלפיות שנייה המאפשרת קצב צילום של 120 תמונות בשנייה. קובצי 8k שהועלו לציר זמן של 4k שמרו על ערכי הטווח הדינמי בצורה טובה.כל זאת, בהתחשב בגודל החיישן, מעט גדול יותר מסופר 35 עם רזולוציה של 80 מגה פיקסל.”

לסקירה הראשונה

“הסקירה השנייה מתמקדת בצילום בחשיפת יתר וחשיפת חסר, כמו כן בחרנו את יכולת השחזור של וידאו שהוקלט ב BlackMagic RAW בפוסט.”

הוא מסכם:
“URSA Mini Pro 12K היא מצלמה מיוחדת מאוד. תמונה מפלצתית של 80 מגה פיקסל בשילוב עם קצב צילום גבוהה פותחות הזדמנויות חדשות לעיצוב בפוסט, עם מעט פשרות בתחומים הקלאסיים – טווח דינמי, Rolling Shutter ותחום של 7stops זמין לסצנות אולפן תובענית – תוצאה טובה!

“לשם השוואה, מצלמת EOS C300 Mark III של קנון עם שבב באותו גודל מפיק כמעט 8stops של חשיפה – אבל עם חיישן של 8.8 מיליון פיקסלים לצילום 4k DCI. בסופו של דבר מדובר בבחירה של הכלי המתאים ביותר להפקה, עם המצלמה של BlackMagic לא ניתן לטעות

לסקירה השנייה