חגיגות ה-50 לשחרור ואיחוד ירושלים היוו את שיאו של פרויקט אור-קולי בקנה מידה שכמוהו לא נראה עד היום בישראל, במסגרתו כוסו 4500 מ״ר רבוע של חומות במופע צבע ואור שהפיקו 20 מקרני לייזר רבי עוצמה. וכן, גם 100 רחפנים גויסו למשימה

EPSON-JERUSALEM15אירוע הפתיחה של חגיגות ה-50 לשחרורה ואיחודה של ירושלים, שנערך בין שער יפו לגן הבונים בירושלים, הביא עמו לבירה את מה שרבים כבר מכנים ״מופע של פעם ביובל״ שנערך על רקע אחת ה״במות״ ושטחי התצוגה היותר מרשימים שאפשר לבקש: 4500 מ״ר של חומות העיר העתיקה  שעליהם רץ המופע האור-קולי שפתח את האירועים לציון יובל השנים לאיחוד.
״כשפנו אלינו להרים את אחת מהפקות המולטימדיה הגדולות שנעשו אי פעם בישראל, היה ברור לנו שמעבר לחשיבה יצירתית אנו חייבים להביא אתנו עולם שלם של תכנים ורעיונות שיפרצו את מסגרות החשיבה, תוך כדי שימוש במילים העכשוויות ביותר בטכנולוגיה״, אומר מלכי שם-טוב, מפיק ראשי ומנכ״ל משותף של AVS.

למשימת ההקרנה על החומות גויסו באמצעות חברת ״ש.א. מערכות הקרנה״, שותפה אסטרטגית של Epson ישראל, 20 מקרני על של Epson. אנשי AVS פרסו בשטח 6 ק״מ של סיבים אופטיים לטובת העברת המידע למקרנים, ושיבצו להעצמת החוייה גם 100 רחפנים שהגיעו היישר מסינגפור. ״התוצאה הסופית שעם ישראל זכה לראות בערב הפתיחה (וירוץ אחר כך עד אמצע יולי 2017) היא פרי עבודת תכנון של מעל חודשיים״, אומר לי הריסון, מנהל הפיתוח בחטיבת המקרנים המקצועיים של Epson אירופה, שהגיע לישראל ללוות מקרוב את הפרויקט הענק.

EB-L25000U״הצוות של AVS, בהובלה של המנכ״ל המשותף והמנהל הטכני, אסף שם-טוב, בחר למשימה את מקרן ה-EB-L25000U, מקרן רב עוצמה ועתיר תכנון מתקדם שהביא את Epson לעידן חדש של הקרנה נייחת, וכוללת טכנולוגיית לייזר ששינתה את חוקי המשחק״. לדברי הריסון מדובר באחד ממוצרי הדגל של החברה שמשתתף כיום באופן פעיל באינספור כנסים, אירועי חוצות ומופעי ענק ברחבי העולם. ״זהו מקרן קל ביותר בשימוש, לא גדול במידות אך בעל עוצמה מרשימה במיוחד שמפגין מקור אור של 25,000 לומן ובעיקר ׳קשוח׳ ועמיד ביותר לכל פגעי הסביבה. כך למשל, בתנאי השטח של ירושלים הוא נאלץ לעבוד ללא הפסקה בסביבה חמה ביותר (כ-35 מעלות ביום)  ובכמויות אבק בלתי נסבלות….״

לדברי אורן פליישר, מנכ"ל Epson ישראל, מקרני הלייזר, מסמנים כיום קפיצת מדרגה משמעותית מבחינת הביצועים ומחזקים את מיצובה של החברה כמספר 1 בשוק ההקרנה. ״Epson הוכתרה על-ידי חברת המחקר הגלובלית FCL כיצרנית המקרנים מספר אחת בעולם.
הובלת השוק, במיוחד עם תחרות מכל הכיוונים, אינה ברורה מאליה. חלק מההצלחה שלנו טמון בהיותנו מובילי חדשנות גלובאליים. המחויבות שלנו, כמו שהודגם על החומות,  היא לקחת משהו שאף אחד לא חשב שהוא אפשרי, שעונה על צורך בסיסי שלא מצאו לו מענה, ולהיות הגורם שלוקח את הפיתרון צעד אחד קדימה – תוך חשיבה על הלקוחות שלנו".

https://www.youtube.com/watch?v=b-GEiNcVA1c