לקראת תערוכת NAB חברת אדובי הפיצה את כל קו מוצרי הווידאו בגרסת 2018, הגרסאות החדשות זמינות להורדה כבר כעת דרך Creative Cloud.

אין ספק שהשינוי המשמעותי ביותר בגרסה החדשה הוא מערכת הבינה המלאכותית המיועדת לעזור לעורכים להשוות את הצבע בין צילומים שונים, פונקציה הקיימת בתוך תוכנת פרמייר פרו.

יותר תוכן פחות זמן
לקוחות החברה מוצאים את עצמם מתמודדים עם הצורך ליצור יותר תוכן בפחות זמן, המשתמשים רוצים יותר סרטונים ורוצים אותם כאן ועכשיו, בפורמטים שונים, בשפות שונות וממוקדות לקהלים שונים ואמצעי הפצה שונים. אדובי צריכה להתאים את תהליכי העבודה לכך.

לדברי החברה, כיום יש צורך לשנות את תהליכי העבודה. עד עתה, עיבוד ותיקוני הצבע נעשו לאחר העריכה הראשונית Off Line)) ולפני העריכה הסופית. החברה מציינת כי יש לשנות את הסדר ולתת את הכלים לבצע את תיקוני הצבע במקביל. דבר זה זהה גם לתוכנות אחרות כמו איזון עוצמת הקול ושילוב שקוף בין תוכנות אפטר לפרמייר.

בינה מלאוכתית
החברה משלבת במספר דרכים טכנולוגיית בינה מלאכותית בשם Sensei. השימוש העיקרי ביכולת הזו הוא התאמה של חומרי הגלם בלוח עיבוד הצבע (Lumetri). יכולת זו מאפשרת לעורך ליצור צבע דומה או זהה בין צילומים שונים שצולמו בימים שונים, בתנאי תאורה שונים, מצלמות שונות או אפילו התאמה לצילומי סטילס הכוללים פרופילים שונים.
לחיצת הכפתור הבודדת המאפשרת את ההתאמה האוטומטית עובדת בצורה מרשימה, עדיין העורך יכול להיכנס לכל פרמטר ולשנותו מה שמאפשר את השליטה המלאה על הצבע. כל המערכת כמובן עובדת ללא פגיעה בחומר הגלם כך שניתן לחזור בכל רגע למצב הראשוני.

Auto Audio Ducking
יכולת נוספת היא הוראה הנקראת Auto Audio Ducking. אפשרות זו דואגת למצב שעוצמת הסאונד והאפקטים אינה עולה על עוצמת הדיבור, ונמצאת בלוח Essential Sound הקיים בתוכנה. ניתן לחסוך באמצעותה זמן רב לעורכים.

שמירה על הסימנים גם בזמן העתקה
העתקת סימנים: שמירה על הסמנים בזמן העתקה. עד היום, לאחר שהעורך הוסיף סימנים (Markers) על חומר הגלם בציר הזמן לאחר העתקה של אותו חומר גלם למקום אחר הסמנים היו נעלמים. בגרסה זו העורך יכול לבקש את האפשרות לשמור על הסמנים -Copy Paste Includes Sequence Markers

תאימות ל-Audition
שילוב טוב יותר עם תוכנת הסאונד – Audition בעבר על מנת להעביר חומרי גלם מתוכנת פרמייר פרו ל Auditionהתהליך הצריך מספר שלבים כולל עיבוד של קבצי סאונד. כעת, המערכת עובדת בצורה שקופה זהה לאפטר עם יכולת הקישור הדינמי (dynamic linking)

לרשימת החידושים
הודעה לעיתונות באנגלית

להכרזות נוספות של אדובי

מערכת התאמת הצבע

פיצול של תוצאת עיבוד הצבע

התאמה של הסאונד

עדכון של גרפיקה בתנועה

תיקון צבע דינמי