מיגואל דה אולאסו – ממיסדי חברת ההפקה Sanchez-Olaso ושותפו ארט שאנסז – מספרים כיצד ניתן להפיק סרט באיכות 8k במצלמת ניקון D800. 


ההפקה החלה באמצעות מצלמה אחרת, אולם היא התקלקלה וארט היה צריך לאלתר פתרון אחר לצילום באיכות גבוהה. התוצאה: צילום סטילס במצב מהיר (burst) ושימוש בתוכנה שמבצעת ניתוח תמונות ומשלימה את המידע החסר (frame interpolation) – טכניקה שידועה בשם Quicklapse . התוצאה לשיפוטכם.



 


בדיעבד נבחרה D800 כטובה ביותר לעבודה בטכניקה של השלמת תמונות חסרות. את אחת המגבלות הגדולות של המצלמה – 100 תמונות במצב של burst פתר ארט בעזרת intervalometer שפותח על ידי המהנדס והמנכ"ל של Mslider יצרנית אבזרים לצילום בתנועה.


"מכיוון שהפרוייקט כולו צולם ב-RAW העיבוד וההמרה של תמונות הסטילס היו צריכים להיעשות לפני הכניסה לעריכה. לקח לנו יותר משבועיים בעבודה של 24/7 כדי להמיר את תמונות 36 מגה פיקסל לחומר גלם RAW באיכות 4k וזה לא כולל את זמן התאמת הצבע" משחזר ארט.


"לאחר שהיה לנו את רצף התמונות – עשינו יצוא לתוכנת אפטר ושם ערכנו את היצוב, תיקוני פרספקטיבה וההתאמה מחדש של הזמנים (time remapping). את הייצוא עשינו בפורמט ללא דחיסה או בקידוד cineform.


"העובדה שהתמונות צולמו ב-RAW אפשרה לנו לתקן ולשנות צבע באופן בלתי מוגבל…".


יתרונות


·         תמונות בהפרדה גבוהה ומרחב צבע עשיר


·         ווידיאו בזמן אמת עם איכות של הסטילס


·         צילום בשבב גדול יוצר רגישות גבוהה


·         מבחר עדשות כלל רחבות ועדשות tilt&shift


חסרונות


·         זמן עבודה ארוך משום שלא מדובר בפורמטים לווידיאו


·         עצמים שזזים – כגון עצים ומים – יכולים להוות בעייה.


·         הווידיאו לא כולל צילומים של אנשים


 


לבלוג