כפי שפרסמנו, חברת Fujifilm השיקה עדשות קולנוע במחיר של 4,000 דולר (ראה ידיעה באתר AV). ג'וני בהירי מאתר cinema5d קיבל את העדשה MK18-50mm לבדיקה. הוא כותב: "עד לא מזמן שוק מצלמות עם שבבים גדולים סבל מחוסר בעדשות קולנוע, אולם שנת 2016 תיחשב בעבורי כשנת עדשות במחירים סבירים לאחר שחברת ZEISS השיקה את עדשת 21-100 מ"מ, קנון את עדשת 18-80 מ"מ וכניסת סיגמא לסוג זה של עדשות וכמובן גם חברת סוני, וכעת חברת Fujifilm נכנסת אף היא לעדשות מסוג זה עם שתי עדשות חדשות. יש דבר אחד משותף לכל העדשות הללו והוא המחיר – עדשות במחיר של פחות מ-10,000 דולר."

MK18-55mm 1 יתרונות:

  • מחיר של 4,000 דולר
  • אין בעיית focus breathing
  • איכות אופטית טובה
  • המיקוד מחזיק לאורך כל אורך המוקד
  • קומפקטית ובעלת משקל נמוך (980 גרם)
  • שלוש טבעות שליטה נוחות לתפעול (מיקוד, זום וצמצם)
  • יכולת מיקרו
  • אפשרות ביצוע מיקוד אחורי
  • ניתן לשימוש עם מצלמות מסדרה a של סוני, כאשר עובדים מאפשרים Clear Image Zoom בצילום במצב FF או במצב של חיתוך 1.4x על מנת להשיג תמונה איכותית או צילום בתמונה רחבה, חיתוך של 1.6x במצב של APS-c

MK18-55mmחסרונות:

  • עיוותים שנראים לעין בין 18 ל-33 מ"מ
  • אורך מוקד מרבי של 55 מ"מ יכול להגביל במספר הפקות במיוחד בעבודות דוקו

מסקנות:
העדשה היא תוספת מצוינת לממשק E לצלמים מקצועיים. קיימות עדשות נוספות בשוק אבל נראה שפוג'י מצאו את הנקודה הנכונה לשילוב של איכות, גודל ומחיר. בעבורי אורך המוקד – 55 מ"מ – קצר במקצת, אבל יכול להיות בהחלט טוב לצלמים אחרים. אני חושב שזה יהיה חכם מבחינת פוג'י לשווק ערכה של שתי העדשות במחיר מופחת. בסך הכול העדשה מצוינת, האיכות נכונה, והידיעה של החסרונות של העדשה מאפשרת לצלם לעקוף את הבעיות על מנת להפיק את התמונה הטובה ביותר.

למקור המאמר

פיליפ בלום פרסם שני קטעי וידאו עם העדשה החדשה של פוג'י. הקליפ הראשון סוקר את העדשה החדשה

הקליפ השני מראה חומרי גלם שצולמו במצלמת סוני מדגם FS5