מטיס הרחפנים והצלם רנדול אסטולו (Randall Esulto) פרסם סקירה מקיפה באתר no film school של המצלמה Zenmuse X7 של DJI המותקנת ברחפנים של החברה. התוצאה: זו המצלמה הטובה ביותר לצילום אווירי מתחת למחיר של 10,000 דולר.
לצורכי הסקירה DJI ספקו את הרחפן Inspire 2 עם Zenmuse X7 וסט של ארבע עדשות DL Mount prime. המטרה של הבדיקה הייתה לבחון את רמת התמונות שהמצלמה מפיקה במצבים אמיתיים ביחס למצלמה גדולה יותר, יקרה יותר שלא מיועדת לצילום אווירי.
על מנת להפיק את המרב מהצילום כל חומרי הגלם צולמו ב DNG RAW באיכות 6k בקצב של 30 תמונות בשנייה.
הסקירה כוללת:

  • איכות מבנה המצלמה
  • ארגונומיה
  • חדות

  • עיוותי צבע
  • ביצועים ברגישות גבוהה (ISO)

  • תופעת Bokeh

מסקנות:

המצלמה היא בחירה מצוינת למפיקים עצמאיים ולהפקות הכוללות צילום אווירי למפיקים שאין להם עשרות אלפי שקלים לצילום במצלמה ועדשות ברמה הגבוהה ביותר.
ההבדל באיכות בין צילומים שבוצעו עם מצלמות הכוללות שבבים Micro 4/3 או קטנים יותר הוא משמעותי. המיקום של המצלמה הוא בין מצלמות הכוללות שבב Micro 4/3 כגון X5/X5R/X5S ומצלמות גדולות כמו של חברת RED מדגמים 4.5k Raven או 5k Scarlet-W Dragon או מצלמת Alexa Mini המצלמת 2.8k ב30 תמונות בשנייה לעומת 6k ב30 תמונות בשנייה.

חשוב לזכור שכאשר מצלמים במצלמות כאלו כל תהליך העבודה מורכב יותר ויקר יותר. האם מצלמה X7 תהיה יותר טובה בהשוואה זו לצד זו? סביר להניח שלא.
משתמשים שיש להם מצלמות ורחפנים המסוגלים להטיס את המשקל של המצלמות סביר להניח שיבחנו את הX7 במצבים של מקומות בעיתיים להטיס רחפנים גדולים כמו בתוך בניינים.
הפתרון של DJI למפיקים ומפעילי רחפנים שאין להם תקציב של 20-60 אלף דולר למצלמה גדולה, עדשות, מייצב ורחפן הוא אולטימטיבי. הוא יספק את התמונה הקולנועית הטובה ביותר כיום בשוק במחיר זה.

למקור המאמר