בזמן הביקור של צלם הדוקו ג'וני בהירי ביפן, חברת סוני נתנה לו את מצלמת a7 III ביחד עם עדשת FE24-105mm F/4 G OSS לבדיקה למספר ימים. להלן ההתרשמותו הראשונה.

  • איכות התמונה במצב Full Frame נאה, יציבה וללא תופעות (artifact)
  • מערכת המיקוד האוטומטי תעבוד טוב ברוב הזמנים. קיימת בעיה בתנאי תאורה קשים – אין מספיק ניגודיות, אך זה מובן. ב90% מצילום מקום מואר לא הייתה כל בעיה.
  • לדעתי תופעת ה rolling shutternhburh מינורית בהשוואה למצלמות אחרות של סוני.
  • צילום בקצב מהיר לצורכי צילום איטי עד 120 תמונות בשנייה בHD טובה כל עוד נשארים באיכות זו ולא ממירים את האיכות לUHD.
  • המיצב האופטי 5 צירים הקיים בגוף המצלמה טוב, אבל עדיין לא ברמה של Olympus OM-D E-M1 Mark II
  • איכות התמונה במצבי אור קשים מעולה, במיוחד כשלוקחים בחשבון שמדובר בשבב של 24.2 מיליון פיקסלים.

החסרונות העיקריים:
אני בכוונה נמנע לציין 10 ביט ו422 במאמר זה, כצפוי מהמיקום של המוצר בקו המוצרים של סוני ואני לא מצפה למצוא יכולות אלו במוצר הממוקם ברמה זו.
למעשה כאשר חושבים על כך, הדור השלישי של מצלמת a7 כולל את המסלול העשיר ביותר ביכולות הקיימות במצלמות FF ללא מראה. ואני מצפה לכמות השיפורים שנעשו במצלמה זו גם במצלמת הווידאו a7S III – על מנת להצדיק עניין וביקוש. הייתי רוצה להדגיש שני דברים שסוני צריכים לשים אליהם לב וזהו מבנה התפריט והצורך לחבר את המסך למפרקים על מנת להרחיק אותו מגוף המצלמה. ככל שאני משתמש ובוחן מצלמות אחרות קשה לי לחזור לתפריטים של סוני. כצלם שמתמקד בצילום וידאו הייתי מצפה לתפריטים שמיועדים לצילום וידאו בלבד.

ביצועים בתנאי תאורה קשים:
אני חושב שהמצלמה הזו יכולה לקבל ציון טוב אבל היא לא הייתה כל כך מרגשת עם רגישותה הממוצעת לאור. אני שואל את עצמי כיצד סוני מצליחים להפיק רגישות כה טובה. צריכים לראות את התוצאות באתר Tantra באתר כל התמונות צולמו ברגישות של 800 עד 6400 ISO, דבר שאפשר צילום בטוח גם בתנאי תאורה קשים.

מסקנות:
הדבר החשוב ביותר בבדיקה זו היא האיזון בין המחיר לביצועים. סוני עשו עבודה טובה בשילוב של טכנולוגיות בתוך גוף FF ללא מראה במחיר טוב. לדעתי, זוהי מצלמה טובה לכל הדרישות עם יכולות וידאו טובות ואיכות גבוהה של תמונות סטילס. לגבי הרצון שלי בקצבי תמונה גבוהים יותר ב4k כגון 50/60p, קצב סיביות גבוה, מרחב צבע ואולי פילטר ND מובנים – נצטרך להמתין להכרזה הבאה.
לגבי הווידאו:
הווידאו צולם ב-4k, בקצב של 24 תמונות בשנייה (הילוך האיטי צולם בHD בקצב של 120 תמונות בשנייה) בפרופיל S-log2. עיבוד הצבע בוצע עם filmConvert. במהלך הווידאו השתמש ברגשיות שונות. הווידאו נערך בתוכנת פרמייר פרו.

למקור המאמר