מנהל הצילומים Matthew Allard סוקר את הרחפן החדש של DJI ה-Phantom 4 Pro כולל השוואה מקיפה עם הרחפן הנייד .Mavic Pro המאמר פורסם באתר NewsShooter. הוא כותב: 2016 הייתה שנה גדולה מאוד בעבור DJI וחיזקה את מעמדם כיצרן המוביל של טכנולוגיות מערכות רחפנים במחירים סבירים. במסגרת זו השיקו את Mavic Pro (ראה ידיעה באתר AV), Inspire 2 (ראה ידיעה באתר AV) ו-Phantom 4 Pro (ראה ידיעה באתר AV).

סדרת Phantom היא הסדרה המובילה של החברה מבחינת מכירות. בתחילת השנה הביא חבר שלי את הרחפן החדש Phantom 4 Pro והחלטנו לבדוק אותו ולהשוות אותו לרחפן Mavic Pro.
השיפור המשמעותי ביותר של הרחפן הנו המצלמה, מצלמה עם שבב 1 אינץ', 20 מיליון פיקסלים עם שדה ראייה של 84 מעלות ועדשה 24 מ"מ (זהה לנתון 35 מ"מ). לעומת שבב 1/2.3 אינץ', 12.4 מיליון פיקסלים ושדה ראייה של 94 מעלות בעדשת 20 מ"מ.

המעבר לשבב גדול מאפשר קצב רישום גבוה יותר 100Mbps ואפשרות קידוד ב- MP4/MOV, AVC/h.264 או המקודד החדש HEVC/h.265. לדברי החברה קידוד ב-h.265 שומר יותר מידע (ב50%), מה שיוצר תמונה חדה וחיה יותר. בעיניים שלי רואים את ההבדל הגדול אבל לא יכולתי לראות יותר פרטים ב-h.265.
יתרון נוסף הוא האפשרות של שימוש בכרטיסי מיקרו SD עד לנפח של 128 ג'יגה (לעומת 64 ג'יגה). בנוסף שופרה גם הרגישות מ-3200 ל-6400 ISO.
ה-Phantom 4 מגיעה עם מערכת חיישנים קדמית. גרסת  4PROמשלבת טכנולוגיה זו ומרחיבה אותה לקדימה, אחורה ולמטה. בחנו את התוצאות והתרשמנו, מערכות אלו ממש מקשות על האפשרות של התרסקות הרחפן ונותנות לך שקט בזמן הטיסה.
תוספת חדשה היא האפשרות של שילוב בבקר מסך 5.5 אינץ' באיכות 1080p עם עוצמת הארה של 1000cd/m2 (קריטי לצילומי חוץ) או אפשרות של חיבור איפון או אייפד.
יצאנו בבוקר והטסנו את הרחפן ביחד עם הרחפן Mavic Pro המשתמש בשבב הזהה לשבב של Phantom 4 (1/2.3 אינץ').

ההטסה של שני הרחפנים נעשתה באותם תנאים ובאותו מקום. הדבר הבולט הראשון שניתן לראות שיש כמות גדולה יותר של פרטים ב- Phantom 4 Proתודות לשבב הגדול וקצב הרישום, וגם הצבעים היו הרבה יותר טובים. כמות הפרטים בחשיפות היתר ב- Phantom 4 Proרבה יותר, דבר שהוא חשוב מאוד כאשר יש שמים בצילומים. ניתן היה לראות פרטים בעננים, מה ש- Mavic Pro.
לא היה מסוגל לבצע. אין לי מושג מה התחום הדינמי של שתי המצלמות אבל אין ספק ש-Phantom 4 Pro מוביל בנושא זה.
בנוסף לעובדה שהמצלמה והשבב טובים יותר, יתרון משמעותי הוא קצב הקידוד. קיים הבדל משמעותי בין 60Mbps (הקידוד של Mavic Pro) לבין 100Mbps, וזוהי אחת הסיבות העקריות להבדל באיכות בין שני הרחפנים.
ההבדל באיכות נראה משמעותי מאוד במיוחד בצילומים של מים הנעים מהר או צילום של כמות גדולה של עלים. ככל שמטיסים מהר יותר את Mavic Pro הבעיה מחריפה.

לסיכום:
ללא צל של ספק Phantom 4 Pro מפיק תמונות עדיפות בהרבה על pro Mavic. התרשמתי מאוד מהאיכות שהוא יכול ליצור וזה מדהים לחשוב לאיזו איכות מוצר ביתי מגיע (למרות שכתוב PRO בדגם). עם שיפור המצלמה, הקידוד בקצבים גבוהים יותר ביחד עם כמות חיישנים ומצבי טיסה, ה- Phantom 4 Proקובע סטנדרטים חדשים לרחפנים במחיר זה.

לסקירה המלאה