המפיק והצלם Richard Lackey  בחן את היישום FiLMiC Pro הידוע כפתרון המקצועי לצילום עם איפון בפרופיל log. הבדיקה נעשתה בשבועות האחרונים לגרסה 6 שהיא עדיין בגרסת בטה ופורסמה באתר. הוא כותב: אני רוצה להתחיל ולומר כי הרעיון אינו מגוחך לגמרי.
הווידאו הבא צולם עם הטלפון iPhone SE בצילום בפרופיל שטוח. בסוף הווידאו ניתן לראות לפני ואחרי עיבוד הווידאו.

האם זה עובד? התשובה היא כן ולא, תלוי מה מצלמים ותלוי בסבלנות של המשתמש כאשר עובדים עם 8 ביט, אבל הפתרון מספק מספר יתרונות משמעותיים לעומת שימוש בפרופיל סטנדרטי. הגרסה החדשה כוללת תכנון מחדש של ממשק המשתמש ואפשרויות שליטה, אבל סקירה זו מתמקדת בצילום בפרופיל שטוח.

FiLMiC Pro Gammaהמגבלות של שבב טלפון חכם

בפועל אין תוכנה או יישום שיכולים לשפר את התחום הדינמי המופק ממצלמות טלפון, אבל פרופילי הגמא עושים עבודה טובה יותר ממה שחשבתי שניתן. קיימות שתי מגבלות עיקריות שנובעות מהחומרה:
קידוד הצבע – יש צורך לשנות את קידוד הצבע מ-8 ל-10 ביט.
תכנון השבב – על מנת להפיק תמונה טובה יותר יש צורך בשבב גדול יותר, תאי קליטת אור גדולים יותר כשהמשמעות היא תחום דינמי גדול, רגישות גבוהה יותר לאור ויחס אות לרעש טוב יותר.

המסקנה:
כאשר לוקחים בחשבון את מגבלות החומרה שהוזכרו לעיל, אני מאמין שהמהנדסים שפיתחו את היישום חילצו את כל המידע השימושי שניתן ממצלמת טלפון, והאפשרות של צילום בפרופיל שטוח היא תוספת טובה לערכת הצילום הניידת. ריצ'רד ממליץ למשתמש שרוצה להשתמש בפתרון לבחון ולבדוק אותו במצבי צילום שונים.

העתיד של צילום עם מערכות צילום ניידות
אולי כדאי לעשות לובי שחברת RED תייצר מצלמת טלפון מהבסיס. מצלמה דקה, גודל כיס עם שבב גדול (שבב גדול לטלפונים, אולי 16 מ"מ), אפשרות החלפת עדשות והקלטה פנימית 4K R3D על זיכרון נדיף בנפח של 256/512 ג'יגה.

למקור המאמר