הצלם ריאן קופר (Ryan Cooper) פרסם באתר Fstoppers סקירה מרשימה של המצלמה HERO6 של GoPro. הוא כותב: מצלמת HERO6 היא המצלמה האחרונה בסדרת מצלמות אקשן פופולריות מGoPro. המצלמה מגיעה עם מפרט מרשים שהוא רצה לבחון.
עם ההשקה של המצלמה החברה פרסמה ווידאו בו היא מציגה את איכותה, ולאחר צפייה באיכות הגבוהה של התוצאה ראיין מתלבט אם זו המצלמה שמאפשרת איכות הפקה לכל משתמש.

ייצוב
החברה טוענת למערכת הייצוב הטובה ביותר שקיימת בתוך מצלמה וריאן מסכים עם נתון זה למרות שחשוב לציין שזה לא מחליף מייצב חיצוני (ג'מבל)

תחום דינמי
טיעון נוסף של החברה הוא הגדלת התחום הדינמי. לבחינת טענה זו בצורה מעמיקה יש צורך בצילום בפורמט RAW ולבדוק זאת בפוסט. בגלל שלא ניתן לצלם RAW, יצא ריאן לצלם בצורה רגילה במקומות ביתיים הכוללים חשיפת יתר ותת חשיפה, התוצאה מרשימה. לדבריו הוא לא מכיר אף מצלמת DSLR שיכולה להפיק תוצאה כזו בסטילס או בווידאו באותה רמת מחיר.

צילום בתנאי תאורה קשים
אחת הבעיות של מצלמות אקשן היא התמודדות עם תנאי תאורה קשים, הסיבה העיקרית היא השימוש בשבב קטן. לצורך הבחינה, ריאן הלך לאקווריום בוונקובר בשעה 3 לפנות בוקר. התוצאה – אכן, איכות התמונה נפגעת כאשר מצלמים ברמות רגישות גבוהות אבל הוא ראה פרטים שאני לא ראיתי בעיניים.

צילום סטילס
יכולת צילום סטילס היא האופציה האחרונה שמשתמשי GoPro חושבים עליה, אבל לדעתו זה חשוב לבחון את הנושא. בנוסף לווידאו, העובדה שהמצלמה מאפשרת צילום סטילס בפורמט RAW ומפיקה איכות תמונה גבוהה למשתמשים שרוצים לחלוק את התמונות ברשתות חברתיות מרשימה מאוד. אולם המצלמה כוללת לא מעט חסרונות על מנת להפוך למצלמת סטילס איכותית.
לסיכום, הוא מציין שהמצלמה עושה עבודה טובה אבל כל מצלמה קטנה תצלם יותר טוב.

תוכנה
חלק חשוב במצלמה הוא בתוכנה העוטפת אותה, התוכנה המובנית בתוך המצלמה קלה ופשוטה להפעלה. להערכתו הממשק פשוט יותר אפילו ממצלמות קנון או ניקון שיש להן מסך גדול יותר. לאחר הצילום, המשתמש יכול לערוך את חומרי הגלם עם התוכנה של החברה. למעט העובדה שהתוכנות אינן יציבות הן מאפשרות הפקה של סרט בצורה אוטומטית, מה שהיה לוקח הרבה יותר זמן בצורה הסטנדרטית. החיסרון הנוסף שכדאי לציין הוא העובדה שצילום בקצבים מהירים נעשה בפורמט HEVC המוגבל בשלב זה לצפייה במערכות ניידות.

סוללה
אחת הבעיות החמורות של המצלמה הייתה חיי הסוללה הקצרים. בנושא זה אין מהפכות בגרסה החדשה. בבדיקות שערך, זמן הצילום הוא שעה ומה שמפתיע הוא שגם כאשר המצלמה כבויה הסוללה מתרוקנת.

חומרה ואיכות הבנייה
המצלמה מאד דומה למצלמת HERO5 וכל המצלמות של החברה ידועות כמצלמות מוקשחות, החיסרון המשמעותי הוא שיש צורך להוציא את הסוללה על מנת להחליף כרטיס זיכרון.

יתרונות:

  • שיפור במערכת הייצוב
  • תחום דינמי טוב
  • מבנה איכותי
  • פשוט להפעלה
  • צילום בתנאי תאורה לא אידיאליים
  • תמונות סטילס טובות באופן יחסי

חסרונות

  • התוכנות של החברה אינן יציבות
  • פורמט HEVC לא עובד עם מכשירים ישנים
  • חיי סוללה קצרים

לסיכום
ההתרשמות מן המצלמה חיובית מאוד, אהבתי לעבוד איתה.

למקור המאמר