לקראת תערוכת IBC סוני הודיעה על מצלמה חדשה, זוהי המצלמה הראשונה של החברה שיש לה שם, Venice, והיא מתוארת כדור הבא של סדרת CineAlta, המצלמה מתוכננת לאפשר למפיקים חופשיות גדולה יותר. המצלמה פותחה בשיתוף צמוד עם יצרני תוכן בהתאם לדרישות של שוק הפקות הקולנוע והטלוויזיה ובמחיר יותר אטרקטיבי.
בפועל, המצלמה תיחשף לפני מספר אנשים החברים באיגוד תעשיית הצילום האמריקאית ASC ואנשי מקצוע נוספים. החשיפה תכלול סרט קצר שצולם במצב אנמורפי עם המצלמה בבימויו של ג'וזף קוסינסקי (Joseph Kosinski) וצולם עם ידי קלאודיו מירנדה (Claudio Miranda).

ההשקה של מצלמה זו אינה הפתעה, לפני מספר שנים החברה השיקה את F65 והיא מעולם לא התקבלה על ידי המפיקים בהוליווד. לדברי מנהל השיווק של סוני, פיטר קרית'רי (Peter Crithary): "לאחרונה חזרנו ללוח השרטוט עבור מצלמה זו, זהו הדור הבא של מערכות הצילום, פיתוח מאפס בשילוב של שבב חדש. בפיתוח נלקחו בחשבון גודל המצלמה, ארגונומיה, איכות הבנייה, קלות השימוש, מראה חדש תוך שמירה על פשטות ועבודה עם תהליכי עבודה קיימים. כמו כן התייחסנו לאסטרטגיה ארוכת טווח וזאת על ידי פיתוח אפשרות של החלפת השבב בצורה קלה ומהירה (ארבעה ברגים), מה שמאפשר התאמה של המצלמה לצרכי צילום שונים. קיים שבב FF ואפשרות התאמה לסוגי עדשות רבים."
המצלמה מגיעה עם שבב חדש, 36x24mm שבב Full Frame, על מנת לענות לדרישות של השוק. אחד הדברים המיוחדים במצלמה שצילום ביחס של Full Frame מהווה רק אחת מאפשריות הצילום. המשתמש יכול לבחור בין מספר של יחסי מסך שהוא מעוניין לצלם כולל אזורים אישיים. חיבור העדשה הוא PL עם אפשרות לשינוי לממשק E במצבים שמצריכים עדשה קטנה וקלה.

מערכת ניהול צבע חדשה:
מערכת ניהול צבע חדשה מאפשרת למשתמשים יותר שליטה וגמישות. המצלמה תומכת בתחום דינמי של 15stops מצילום בתנאי אור קשים לצילום באור שמש בוהק.
ניתן להקליט ב16 ביט RAW עם המקליט החיצוני AXS-R7, המצלמה תומכת בתהליכי עבודה של XAVC ב10 ביט. המצלמה גם תומכת בקו האביזרים של סדרת CineAlta (עינית OLED מדגם DVF-EL200, מקליט AXS-R7, הקורא המהיר AXS-CR1 לשימוש עם כרטיסי זיכרון AXS וSxS)

עיצוב חדשני ותכנון חדש ליכולות:
המצלמה החדשה מודולרית והיכולות שלה תוכננו לתת מענה לצילום בשטח, זוהי מצלמת הקולנוע הראשונה עם מערכת פילטרים ND אופטיים 8 רמות. מה שאפשר עבודה יעילה. המצלמה מתוכננת לעבודה פשוטה עם בקר אינאטיבי הממוקם בצד של עוזר הצלם. כניסות ויציאות מתח 24V כולל מחבר LEMO מאפשרים חיבור של מגוון אביזרים למצלמה לעבודה בתנאי קשים.

מערכת הפילטרים:
למצלמה החדשה יש שתי מערכות פילטרים אופטיים נשלטים המאפשרים תחום של 8stops, התחום מתחיל מצלול מ0.3 ל2.5. האפשריות הקיימות הן 0.3, 0.6, 0.9, 1.2, 1.5, 1.8, 2.1 ו2.4 בנוסף לשליטה הסטנדרטית, ניתן לשלוט על גלגלי הפילטרים בתקשורת אלחוטית גם במצלבים שאין שליטה ישירה במצלמה.

הקלטה:
ניתן להקליט במצלמה בפורמטים של XAVC או ProRes HD ולשמור בכרטיסי SxS. ניתן לחבר את המקליט החיצוני AXS-R7 באמצעות ארבעה ברגים מה שיאפשר הקלטה באיכות 4k ללא דחיסה RAW ב16 ביט כמו כן, ניתן להקליט ב16 ביט בX-OCN בקצבים קטנים משמעותית על כרטיסי AXS.

 

הקלטה כפולה:
המצלמה מאפשרת הקלטה של שני ערוצי וידאו בו זמנית על גבי כרטיסי זיכרון שונים. ניתן להגדיר את המקליט באיכות RAW או X-OCN (קבצים קטנים יותר ב60%). כאשר באותו זמן מוקלט בכרטיסי SxS בפורמט 4k XAVC. לצילומים ללא המקליט ניתן להקליט במקביל על כרטיסי SxS פורמטים 4K XAVC ו ProRes 422 Proxyבאותו זמן.

מוכנה לעתיד:
למצלמה קיימת אפשרות של החלפת כל מערכת השבב, כאשר שבב טוב יותר יהיה זמין. למרות שאפשרות זו אינה חדשה לסוני, החברה התקדמה צעד נוסף במצלמה זו. את מערכת השבב החדשה ניתן לחליף בשטח ללא צורך בחדר נקי. וכך צלמים שירצו לשדרג את המצלמה לא יצטרכו לשלוח את המצלמה למעבדות החברה.

אופציות לרישיונות:
המצלמה מאפשרת התאמה אישית של המשתמש וכך לאפשר לבעלי המצלמה לגדול יחד עם העסק, לקיים הפקות גדולות לצג קטנות או למעשה, להתאים את המצלמה לכל פרויקט. ניתן יהיה לרכוש את הרישיונות בצורה קבועה, חודשית או אפילו שבועית. הרישיונות כוללים אפשרות צילום 4k אנמורפי ורישיון FF.

ממשק עדשות:
בזמן ההכרזה, המצלמה תכלול שני ממשקים, ממשק PL וממשק E. ממשק PL יושב על ממשק E מה שאומר שניתן לחבר ממשק כמו Panavision  וכנראה יהיה ניתן לעבוד עם ממקשים כמו Super35, Full-frame או פורמטים גדולים. החיבור של ממשק PL מחובר ישירות לחיבור E עם שישה ברגים בחלק הקדימי.

מחיר 42,000 דולר (לעומת ה-F65 שמחירה 64,000 דולר)

מועד אספקה פברואר 2018