בחודש שעבר השיקה חברת "פוינט 2 פוינט פרודקשיין" את הניידת הראשונה בארץ באיכות 4k. הניידת מיועדת לתת מענה לתחום של צילום רפואי, כנסים, אירועים הופעות ותוכניות טלויזיה.

החברה שנוסדה ב-1989 (בשם "וידיומית") מתמחה בהעברת שידורים ישירים, בהפעלת ציוד טכני ומקצועי לכנסים וועידות, אירועים, מופעי ענק, הפקות פרטיות ותערוכות.

בספטמבר 2016 ביצעו, בפעם הראשונה בישראל, שידור ישיר של ניתוח עיניים בתלת-ממד מחדר הניתוח בביה"ח איכילוב לכנס רופאים שהתקיים במלון ממילא בירושלים. הרופאים ישבו עם משקפי תלת-ממד ויכלו לצפות בניתוח בזמן אמת ע"ג מסכי ענק שהותקנו במלון.

20170221_142000מספר ארז קוריאל, אחד ממנהלי החברה: "הסיבה שהחלטנו לבנות  ניידת 4k הייתה לאחר בדיקת השוק לתקופה של 10 השנים הקרובות. כיום קיימות בשוק שתי ניידות קטנות המבוססות על רכב קטן, ואנחנו החלטנו שאנחנו נשלב את המילה האחרונה בתחום הטכנולוגיה ולכן יצרנו ניידת שידור 4k המבוססת על סיבים אופטיים (כבלים עד 600 מטר)."

הניידת המבוססת על קרון נגרר בגודל של 5X2.3 מטרים, מאפשרת 8 עמדות עבודה, עבודת התכנון והאינטגרציה של הניידת בוצעה על ידי אריק בן שמואל מחברת "קונטקט", שפיקח על ביצוע התכנית. כל ההרכבה של הניידת בוצעה בחברת I/O Systems ונמשכה כחודשיים.

YOB_7647כל הציוד נרכש מחברת אי בי אס' כאשר בסיס המערכת הנו ציוד של חברת BlackMagic. המצלמות שנבחרו הנן URSA 4.6k (ארבע מצלמות). הבחירה במצלמות אלו, מספר ארז, היא בגלל האיכות הגבוהה, כמובן באיכות 4.6k, אפשרות חיבור לעדשות B4, ידידותיות להפעלה קלה ומחיר אטרקטיבי. למצלמות אלו נרכשו עדשות של חברת פוג'י באורכי מוקד של 20 ו-18 מ"מ בנוסף לעדשות משגוח 7 אינץ', מערכת אינטרקום אלחוטית CROMA וכל האביזרים הנלווים לתמיכה לכל הופעה בזמן אמת או להקלטה.

לצורכי כיול המצלמות נרכש מוניטור 15.6 אינץ יעודי של חברת BlackMagic, מדגם SmartView 4K, בנוסף שני מוניטורים 50 אינץ' של סוני המציגים את התמונה בשידור ממקורות שונים המגיעים לניידת.

YOB_7460לב המערכת הנו מערכת ניתוב ATEM של Blackmagic הכוללת 20 כניסות ושני ערוצי אפקטים ומאפשרת ערבול של פורמטים שונים בנוסף לממיר פורמטים הקיים בניידת.

המקליט של הניידת הנו של חברת EMS מדגם EASY ingest, הכולל 4 ערוצי הקלטה ותומך בפורמטים הפופולריים DnXHD, XDcam 50, Mpeg2, Mpeg4, MXF, OP1A ועוד.
הניידת מוכנה לשידורים ישירים כולל מערכת של כותרות של חברת EMS מדגם easy CG התומכת בגרפיקה, כותרות בסופר או קרדיטים. המטריצה של הניידת 20×20 של חברת BlackMagic מדגם Smart Videohub, המאפשרת שילוב של איכות SD/4k/HD/UHD.

YOB_7862"גם בתחום הסאונד הלכנו לרמה הגבוהה ביותר", רכשנו 4 מערכות מיקרופונים אלחוטיים של חברת סנהייזר מדגם G-3 שניתן לעבוד איתם במקביל בנוסף ל-6 מיקרופונים של MiPro, בנוסף למערכת אלחוטית InEar לבמאי. מערבל הקול הוא של חברת Behringer מדגםX32  (הכולל 40 כניסות, 25bus ו-16 תכניות). הסיבה העיקרית בבחירת המערבל הייתה תמיכה ב-DANTE, עבודה על רשת ונוחיות התפעול. המערבל כולל יחידת במה וחיבורים, שוב עם סיבים אופטיים, עד למרחק של 400 מטר.

הופעת הבכורה של הניידת הייתה במרתון סמסונג תל אביב 2017. בשטח המרתון נפרשו 4 מצלמות, 2 רחפנים Phantom 4 של DJI ומצלמה רכובה ע"ג אופנוע שהעבירה אות וידאו בזמן אמת באמצעות LIVEU. כל המקורות נותבו מתוך הניידת למסכים שנפרשו ברחבי האירוע לטובת הקהל.