לפני מספר שעות הוצגה מערכת העריכה החדשה מבית אפל Final Cut X


 


אחרי חרושת שמועות ודרמה לא קטנה בשבוע האחרון אלפי האנשים שישבו באולם באירוע הsupermeet של משתמשי פיינל קאט יכלו סוף סוף לראות את כלי העבודה הבא שלהם לשנים הקרובות


 


והתוצאה: תוכנה חדשה לחלוטין


 


התוכנה שנכתבה מחדש דומה לiMovie אבל זו תהיה טעות (שבוודאי תהיה מאוד נפוצה בשבועות הקרובים) לחשוב שהגרסה הבאה של פיינל אפילו קרובה לאחותה הקטנה והחובבנית.


 


וגם לא דומה לאביד… או לפרמייר… וגם לא לדור הקודם של פיינל קאט 


 


64 ביט מלא ומשולב במערכת, ניצול זיכרון וליבות מקסימאלי, זמני רינדור אפסיים, רינדור מאחורי הקלעים, שום הגבלה באיכות ותמיכה מלאה ומיידית בסוגי קבצים שונים בזמן אמיתי (לא ממש הדגימו שם תמיכה בפורמטים או רזולוציות ולכן מדובר כרגע בהבטחות והכרזות בלבד בעניין הזה).


ציר זמן חדש ומרשים, ללא ערוצים (!), מגנטיות… כך מכנים באפל את תכונות הטיימליין החדשות, הכל בסנכרון, תמיד, הכל מסתדר וזז ומתאים את עצמו לצרכים ולפעולות העורך. זה נראה מרשים בהדגמה, וגם מאוד חדש. אנחנו לא רגילים לעבוד כך. זה מרגיש אינטואיטיבי אבל ימים יגידו. הטיימליין מלא באופציות כגון מספר אפשרויות לכל קאט שמתחלפות בינהן בלחיצת כפתור, אפשרויות סימון וחיפוש קבצים, פונקציות טרים חדשות וחדשניות ועוד הרבה. חלק מהאפשרויות האלה כבר קיימות בiMovie אבל בצורה מאוד פשוטה ובסיסית


 


הפיינל קאט החדש מזהה פנים, מזהה קלוז אפים, טו שוטים או לונג שוטים… הוא מאפשר תיוג מהיר וסידור של השוטים בצורות שלא ראינו לפני כן, כמו כן גישה מהירה ויעילה לתיוגים על מנת להשתמש בהם בעריכה. 


 


כלי האפקטים המעטים שראינו נראו מרשימים מאוד, כלי שינוי מהירות חדשים ובזמן אמיתי, מעברים חדשים כלי תיקוני הצבע שהוצגו עבדו יפה ונראו מהונדסים מחדש מהיסוד.


 


לא נאמרה מילה על שאר התוכנות בסטודיו כך שגורלן של Motion, compressor, DVD studio pro, sound track pro  וכמובן Color עדיין לוט בערפל.


 


שמועות ברשת מצוטטות נציג אפל שאמר, "היום הייתה רק הצצה לפיינל קאט, בקרוב תדעו יותר על השאר"


לפרטים נוספים


 


המחיר של התוכנה שתימכר הכל מיוני בחנות התוכנות של אפל יהיה 299 דולר, וזה סחט מחיאות כפיים סוערות.


 


הממשק חדש וככה. הוא נראה יפה ומלא באופציות שלא הודגמו.


 


מחוץ להדגמה פגשתי את בוב רוסו, הוא מרצה מפוסם שעובד בAVID ומפעיל בין השאר את ערוץ היוטיוב שלהם, הוא היה נראה מעט זועף ומבודח, ששאלתי אותו מה דעתו הוא ענה שזה מה שזה, ושלדעתו זה הכל, התוכנות האחרות בסטודיו לא יחזרו" … לדעתי הוא כמו כל מי שנכח בהדגמה ועורך למחייתו (או להנאתו)  בעיקר מאוד רצה להתעסק קצת עם הצעצוע החדש של אפל. ביוני נוכל כולנו כנראה. ועד אז כבר נדע הרבה יותר.


 


הקטור ברבי PrePost


תערוכת NAB  לאס וגאס


 


בבלוג שלנו נפרסם סרטון של ההדגמה, ופירוט מלא יותר של מה שהוצג ומה אנחנו חושבים על זה


 


צילומים אתר Photographybay