עריכה מהירה בתוכנת פרמייר Rush

החברה הישראלית אורקה – ORCA (הלוויתן הטורף משדר חוזק ועצמה!) הושקה בפני העולם בתערוכת IBC בשנת 2014. חברה זו מבוססת על חברה ישראלית ותיקה שהתמחתה בתחום הביטחון והשידור למעלה מ-20 שנה – חברת Petrol Bags (שנרכשה על ידי Sachtler- ראה ידיעה באתר AV). חברת אורקה מתמקדת בתחום הווידאו והסאונד המקצועיים ומציעה מגוון רב של תיקים לשימושים שונים כמו:

  • למצלמות וידאו ופוטו.
  • למיקסרים מקליטים ומעבדי סאונד
  • לתאורות לד במגוון גדלים
  • למוניטורים
  • לאביזרי גריפ וציוד נלווה.

חברת Band Pro משווקת את מוצרי החברה בישראל ויוצאת במבצעים מיוחדים על מגוון התיקים לרגל סוף השנה. פגשנו את עופר מנשה, מנכ"ל בנד פרו ישראל:

השוק מוצף בתיקים מסוגים שונים, מה מיוחד בתיקים שלכם?

עופר מנשה – מנכ"ל חברת אורקה

כחברה המעורבת בתעשיית השידור והקולנוע למעלה מ30 שנה, עם גישה ישירה לאנשים בשטח באמצעות המשרדים הקיימים סמוך ללוס אנג'לס, ניו יורק, מינכן וישראל, נוכחנו לדעת שהתיקים הקיימים בשוק מעצובים לפי משובים של לקוחות אבל גם עם אילוצים של קווי יצור ועוד, ולכן החלטנו לייצר תיקים ייחודיים עם הגנה מרבית, תוך מתן מענה ונוחות מקסימלית לאנשי התעשייה שבשטח. המטרה הייתה לייצר תיקים מוגנים ונוחים לנשיאה, תוך שילוב של מסגרות אלומיניום וטקסטיל, כאשר הדגש הוא להפוך את התיק, מתיק שמשמש לנשיאה לתיק עבודה, לאפשר לאיש המקצוע לעבוד ישירות מהתיק לדוגמה תיקי הסאונד של אורקה שנפתחים מכל הצדדים ומאפשרים גישה מקסימלית לציוד. אחד היתרונות שלנו הוא ייצור תיקים בכמויות קטנות. לכן אנו מייצרים מהר ומתאימים את התיקים לשינויים התכופים בתעשייה.

פיתחנו סדרה שלמה של כיסויי לגשם שיאפשרו לצלמים לעבוד בתנאי גשם, אבק ותנאי צילום מיוחדים. באתגר הנינג'ה שצולם בישראל ראו את הצלמים שעבדו מתחת לברכות המים וכדי לתפוס את המתמודדים הנופלים היו חייבים להתקרב לבריכות המים ולקבל נתזי מים אדירים בזמן הנפילות – בכדי לשמור על הציוד הוא חייב להיות עטוף היטב מצד אחד, אבל בצורה שתאפשר עבודה נוחה לצלם מצד שני.

מה תהליך הפיתוח של התיק?

תיק למצלמות וידאו OR-12

תהליך הפיתוח מתחיל בשני צירים. הציר הברור יותר הוא עם השקת מוצרי וידאו או סאונד חדשים ממצלמות, מערבלים, תאורה ועד אביזרים שונים. הציר השני, המעניין יותר, הוא מהמשתמשים עצמם. בעוד שבמסלול הראשון אנו מתמקדים בנשיאה של המוצר, במסלול השני אנו מתמקדים בשיטת השימוש, איך משתמש הקצה משתמש במוצר, אילו אביזרים צריכים להיות מחוברים ובאילו תנאים. הכוח של אורקה הוא השילוב בין שני הצירים ליצירת מוצר אחד. לדוגמה, איש הסאונד צריך לעמוד זמן רב עם המיקסר עליו כשהוא מחובר לכל אמצעי הקצה באופן שיאפשר לו לשלוט בכל המקשים הדרושים – לחבר ולנתק מכשירים במהירות, להחליף סוללות בצורה נוחה ולהתאים את עצמו לעבודה בסצנה הספציפית.

מאיזה חומרים עשויים התיקים?

תיק סאונד OR-30

אורקה תיקים משתמשת בחומרי הגלם הטובים בעולם, נקודה! בדי פוליאסטר עמידים עם טכנולוגיוית אריגה מתקדמות, בדי RIBSTOP קלים וחזקים שעמידים מאוד כנגד חיכוך וקריעה. רוכסני YKK  מיפן שהם הטובים והעמידים בעולם. האבזמים, הגלגלים, העגלות ושאר האביזרים שמחוברים לתיקים נבחרים בקפידה ממיטב היצרנים. הריפודים מורכבים מסוגי ספוגים שונים ומגוונים עם תאים סגורים או פתוחים בהתאם לצורכי ההגנה וספיגת האימפקט הנדרש. פלטות פולופרופילן או פוליטלן להקשחת ויצירת המבנה, פלסטיקה מיוחדת וכמובן מסגרות אלומיניום. כחלק מיצירת התיקים אנו משתמשים בטכניקות של כבישה קרה, כבישה חמה, תבניות פלסטיק, אלומיניום ועוד. טכנולוגיות אלו מאפשרת יצירת צורות תלת מימדיות חזקות וגמישות המשלבות שכבות שונות של בדים וספוגים. פנים התיקים מרופד בבדים דמויי סקוטש המאפשרים חיבור חוצצים מרופדים בכל מקום ובצורות מגוונות בכדי ליצור התאמה טובה, מסודרת ומוגנת בהתאם לצורת הציוד והאביזרים הנלווים.

האם אתם משתפים פעולה עם חברות יצרנות?

בהחלט. אנחנו משתפים פעולה עם Sony, Cartoni, TimeCode, Zaxcom חברות רפואיות ועוד.

לעמוד המבצע